Skrutkový spoj na dilatačnom závere inštalovanom na mostnej konštrukcii
Galéria(5)

Inovatívne riešenie pre rýchlu montáž dilatačných záverov bez zvárania

Keď je potrebné spojiť modulárne dilatačné závery priamo na stavbe – napríklad pri etapovej montáži alebo preprave vo viacerých častiach – prichádza k slovu nové riešenie. Inovatívny skrutkový spoj vyvinutý švajčiarskou spoločnosťou eliminuje potrebu zvárania na mieste, čím zvyšuje kvalitu, šetrí čas a zjednodušuje realizáciu aj v náročných podmienkach.

Spoločnosť mageba vynašla a patentovala MDZ v roku 1965. Štandardné riešenie pre spojenie ich častí na stavbe zahŕňalo zvarenie stredových a krajných lamiel špeciálnou technikou zvárania, tzv. Secheron. Avšak nový spôsob prevedenia montážneho spoja ponúka oveľa lepší výkon pri namáhaní ako bežne používané zvary.

Výhody skrutkového spoja na stavbe sú nepopierateľné, najmä pri transporte, rýchlejšej montáži a vyššej kvalite, pretože zváranie – a následná oprava protikoróznej ochrany  (PKO) – sa vykonávajú v starostlivo kontrolovaných továrenských podmienkach. Preto mageba strávila veľa času vývojom a testovaním riešenia nového skrutkového spoja pre vlajkovú loď spoločnosti dilatačný záver TENSA®MODULAR.

Detail spoja stredovej lamely na priečnom nosníku MDZ
Celý detail spojeného MDZ pre jednu stredovú lamelu s extra širokým podporným nosníkom | Zdroj: mageba Slovakia

Výhody:

  • Rýchlejšia montáž a kvalita
  • Bez zvárania v náročných podmienkach stavby
  • PKO v kontrolovaných výrobniach
  • PKO – plné pokrytie žiarovým zinkovaním
  • Ideálne pre inštaláciu po jazdných pruhoch
  • Overená a patentovaná metóda
Skrutkový spoj MDZ s dvojitým nosníkom a uchytením bez zvárania
Zdroj: mageba Slovakia

Technické riešenie spoja pre vyššiu stabilitu a jednoduchšiu montáž MDZ

V skratke: skrutkové riešenie zahŕňa prerušenie jednotlivých stredových lamiel práve nad jedným z priečnych nosníkov MDZ. Aby sa predišlo prenosu momentu cez lamelu, konce týchto lamiel sú podopreté „dvojitým nosníkom“, dostatočne širokým, aby podopieral konce stredových lamiel na oboch stranách nezávisle (takže každý je „jednoducho podopretý“ z hľadiska statického návrhu).

Modulárny dilatačný záver s viditeľnými lamelami a nosnou konštrukciou
Zdroj: mageba Slovakia

Spojenie krajných lamiel (zabetónovaných alebo privarených k mostovke a opore na každej strane dilatačnej špáry) je odsadené od spojenia stredového nosníka, aby sa optimalizovala prefabrikácia, preprava a inštalácia. Rovnako ako iné inovácie od mageby, zvyšujúce výhody používania dilatácií TENSA®MODULAR, tak aj táto podčiarkuje jej vplyv na vývoj dilatačných záverov a záväzok spoločnosti neustále sa zlepšovať – najmä z pohľadu užívateľských výhod.

www.mageba-group.com

Modulárny dilatačný záver s viditeľnými lamelami a nosnou konštrukciou
Skrutkový spoj MDZ s dvojitým nosníkom a uchytením bez zvárania
Detail spoja stredovej lamely na priečnom nosníku MDZ
Skrutkový spoj na dilatačnom závere inštalovanom na mostnej konštrukcii

Zdroj: PR článok mageba Slovakia s.r.o.