Aquatherm Vienna v novej štruktúre
Prinášame vám rozhovor s Mathiasom Limbeckom, riaditeľom spoločnosti Reed Exhibitions Messe Wien, v ktorom detailnejšie predstavuje nový koncept medzinárodného veľtrhu Aquatherm zameraného na vykurovanie, sanitu, vetranie a klimatizáciu.
Tohtoročný jarný veľtrh ISH vo Frankfurte nad Mohanom potvrdil, že táto oblasť (s orientáciou na perspektívne technológie) je kríze pomerne odolná. Ako v tomto smere vyzerá situácia pri nadchádzajúcom viedenskom veľtrhu Aquatherm? Aký záujem zo strany vystavovateľov sa eviduje? Aké je ich zloženie z hľadiska zastupujúcej krajiny?Dá sa povedať, že veľtrh ISH je v tejto oblasti benchmarkom. A niečo podobné môžeme potvrdiť aj my o veľtrhu Aquatherm. Jeho koncept sme vytvárali v spolupráci s významnými zástupcami jednotlivých odborných zväzov. Dohodli sme sa, že veľtrh sa bude konať vždy v januári a vždy v párny rok. Január je v podstate ešte zimná sezóna, teda obdobie, ktoré stavebne nie je tak vyťažené. Párny rok zároveň umožňuje plynule nadviazať práve na spomínaný veľtrh ISH. Pre odborný veľtrh je to dobrá príležitosť. Odborníci majú možnosť zoznámiť sa s aktuálnymi novinkami a firmy zase majú príležitosť prezentovať vlastné produkty a know how na národnej a regionálnej úrovni.
Najbližší veľtrh Aquatherm, ktorý sa teda bude konať v januári 2010, sa navyše predstaví v novej štruktúre. Bude sa prezentovať vykurovacia technika, ako po iné roky, a novinkou je sanita. Tieto dve oblasti sa doteraz prezentovali oddelene, na najbližšom veľtrhu budú pod jednou strechou. Nový koncept trh evidentne oslovil, na veľtrhu budú v podstate zastúpení všetci kľúčoví vystavovatelia a my sme presvedčení, že sa to odrazí aj v návštevnosti.
Čo robí organizátor na to, aby prilákal čo najväčšie množstvo záujemcov zo strany odbornej či laickej verejnosti a zvýšil záujem o veľtrh? Aké sú očakávania organizátora v tejto veci?
Aquatherm je vyslovene odborný veľtrh. Nie je orientovaný na konečného spotrebiteľa, má osloviť odborníkov. Načasovaním na obdobie pred začiatkom samotnej stavebnej sezóny vlastne poskytujeme odborníkom prvý komplexnejší prehľad o novinkách a trendoch na nasledujúce obdobie. A vďaka spôsobu, akým sme koncept vytvorili, je účasť poskytovateľov služieb v tomto odbore veľmi vysoká.
V podstate budú zastúpené všetky relevantné firmy. To by malo byť pre návštevníkov dostatočným lákadlom. Sekciu sanity sme navyše rozšírili o dizajnérsku časť. Keďže na veľtrh často neprichádzajú len technici, či inštalatéri sami, ale väčšinou aj s manželkami, ktoré s nimi vo firmách pracujú, dá sa povedať, že práve ony spolurozhodujú napríklad pri vytváraní showroomov. A práve na ne sú dizajnérske výrobky zamerané.
Pokiaľ ide o spôsob oslovovania návštevníkov tak, aby sme ich oslovili čo najviac, využívame samozrejme rôzne komunikačné kanály. Hlavne je to spolupráca s cechmi, ktoré potom samy pozývajú svojich členov, ale samozrejme aj rôzne iné možnosti. Všetky, kanály od direct marketingu, až po reklamu v médiách.
S akými cieľmi pristupuje organizátor k tomuto podujatiu? Pripravuje k veľtrhu aj nejaké sprievodné podujatia?
Máme skutočne všetky predpoklady na to, aby sa nám stanovené ciele splnili. Cieľom je, aby sme skutočne mohli každé dva roky poskytovať komplexný a veľmi kvalitný prehľad toho, čo trh momentálne ponúka. Aquatherm je tradičná značka, ale naplnená novým elánom. A keďže je súčasný koncept výsledkom spolupráce odborníkov od vykurovacej techniky, cez inštaláciu až po sanitu, myslím, že sme na správnej ceste.
Čo sa týka sprievodných podujatí, budú sa konať priamo v areáli počas samotného veľtrhu. Pôjde hlavne o prednášky o novinkách v tejto oblasti, diskusie na témy z branže, príležitosti na výmenu a sprostredkovávanie poznatkov a kontaktov.
Je zo zastúpenia prihlásených vystavovateľov zrejmý nejaký prevládajúci trend v tejto oblasti? Alebo je zrejmé, ktorý segment bude na viedenskom veľtrhu najviac zastúpený?
Silnou stránkou výstavy Aquatherm bude rovnomerné zastúpenie jednotlivých segmentov. Práve na rozdiel od minulých ročníkov, keď bola v popredí vykurovacia technika a na inej výstave zase sanita. Teraz bude zastúpená aj sanita, to znamená všetko to, čo vlastne vidno, napríklad armatúry atď., aj vykurovacia technika, teda všetko to, čo nevidno, čo je skryté za stenou, napr. rúry a čerpadlá.
Budú sa na veľtrhu Aquatherm prezentovať v premiére aj nejaké absolútne novinky?
Určite. V segmente sanity sa budú prezentovať inovatívne výrobky napríklad v oblasti spŕch alebo dizajnu, ďalšie premiéry očakávame v oblasti vykurovacej techniky.
Rakúsko je jedným z lídrov v oblasti alternatívnych zdrojov energie aj vykurovania, využívania fosílnych palív na vykurovanie, drevených paliet, alebo solárnej energie, takže ja si myslím, že v tejto oblasti bude mať veľtrh čo povedať.
Zdroj: Donath-Burson-Marsteller s.r.o.