Zo Štátneho fondu rozvoja bývania (ŠFRB) bude možné podporiť aj výstavbu či kúpu internátu, jeho zateplenie alebo modernizáciu. O podporu zo ŠFRB na rozšírenie ubytovacích kapacít pre žiakov stredných škôl a študentov vysokých škôl bude môcť požiadať samosprávny kraj alebo verejná vysoká škola.
Stavebníctvo
Firma Link projekt SK sa podieľala na projektoch časti mostných objektov 206, 210, 211, 212 rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín – Nižná. Celková dĺžka úseku je 5,6 km (4,0 km trasa R3, 0,5 km križovatkové vetvy, 0,7 km privádzač). Na stavbe je spolu 98 stavebných objektov, z toho 12 mostov.
V súčasnosti sa mnoho technických projektov navrhuje a realizuje v prostredí flyšových hornín, veľmi rozšírených na území Slovenska. Flyšové formácie sa vo všeobecnosti vyznačujú výraznou litologickou heterogenitou a sú charakteristické výskytom málo pevných a tektonicky porušených štruktúr striedajúcich sa s pevnými polohami hornín.
Bonusový obsah vytvorený exkluzívne pre členov Klubu ASB: Analýza trhu a rebríčky najväčších firiem v oblasti výroby a realizácie technických zariadení budov za rok 2023.
Spomalenie výstavby rodinných domov pretrváva. Podľa štvrťročných štatistických výkazov stavebných úradov v roku 2023 stavbári dokončili 20 891 bytov a prekonali tak hranicu 20-tisíc piaty rok po sebe. Počet medziročne stúpol len mierne, a to o 3,3 %, po dvoch poklesoch. Zároveň bol druhý najvyšší po roku 2020, v ktorom sa dokončilo až 21 490 bytov.
Na obnovu obvodových plášťov budov sú vhodné elastické nátery, ktoré okrem preklenutia vzniknutých trhlín v existujúcom podklade majú schopnosť chrániť povrch pred znečistením mikroorganizmami a agresívnymi látkami.
Prevádzka terminálu integrovanej osobnej prepravy (TIOP) je súčasťou bratislavského integrovaného dopravného systému. TIOP má umožniť prestupy medzi železničnou a mestskou hromadnou dopravou, čo pomáha optimalizovať ich podiel na realizácii prepravy osôb v rámci celej aglomerácie.
Prešovský samosprávny kraj (PSK) plánuje v tomto roku prostredníctvom svojej Správy a údržby ciest PSK preinvestovať do modernizácie cestnej infraštruktúry približne 60 miliónov eur. Medzi top investície bude patriť rekonštrukcia Solivarskej ulice v Prešove, či úseku medzi Štrbou a Štrbským Plesom.
Súčasťou prebiehajúcej výstavby rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna je aj najdlhšia estakáda na Slovensku s dĺžkou 4,374 km, ktorá prechádza údolím Krivánskeho potoka. Estakáda je rozdelená na dva stavebné celky 209-01 a 209-02, pričom dilatačné celky DC1 a DC2 SO 209-02 sú realizované metódou výsuvnej skruže. Ide o skruž s horným nosníkom od spoločnosti BERD, ktorá podopiera naše nosníkové debnenie Doka Top50.
Dňa 15. septembra 2024 bol v Týne nad Vltavou opäť spustený do prevádzky Most 28. října, ktorý prešiel celkovou rekonštrukciou a prakticky by sa dalo povedať, že ide o nový most. Z toho pôvodného sa zachovalo iba jeho založenie a spodná stavba. Dôvodom demolácie nosnej konštrukcie bol havarijný stav, zistený hlavnou mostnou prehliadkou a následnou diagnostikou.
Jedným z nich bude určite postupné zrealizovanie strategických investícií v doprave a ďalším zrýchlenie procesov vo verejnom obstarávaní. Znižovanie úrokových sadzieb hypotekárnych úverov sa môže prejaviť v objednávkach stavebných prác viac v roku 2025.
V stavebníctve sa čoraz viac presadzujú inovácie, ktoré spájajú estetiku, udržateľnosť a efektivitu výstavby. AVG moderné fasádne a konštrukčné riešenia pre udržateľné a efektívne stavby ako sú oceľové konštrukcie, odvetrané a perforované fasády či presklené systémy dnes určujú trend v navrhovaní budov. Či už ide o priemyselné haly, administratívne komplexy alebo moderné rodinné domy, kombinácia kovových a sklenených fasádnych systémov ponúka architektom a investorom široké možnosti.
V 60. rokoch 20. storočia prebiehal prudký rozvoj mostného staviteľstva spojený s intenzívnym uplatnením predpätého betónu a rozmachom technológie letmej betonáže nosnej konštrukcie, a to na Slovensku aj v okolitých krajinách. Príspevok sa venuje dobovým koncepčným riešeniam, uplatneným technologickým postupom, hodnoteniu aktuálneho stavu týchto mostov a možnostiam technického riešenia rekonštrukcií.
Využívanie finančných prostriedkov EÚ na rozvoj dopravnej infraštruktúry je pre Slovensko kľúčovým pilierom budovania modernej a efektívnej cestnej siete. V aktuálnom programovom období 2021 – 2027 sú finančné zdroje alokované aj na kľúčové diaľničné a cestné projekty, ktoré majú zásadný význam pre zlepšenie dopravnej priepustnosti, bezpečnosti a regionálneho rozvoja.
Bonusový obsah vytvorený exkluzívne pre členov Klubu ASB: Analýza trhu facility managementu a správy bytových domov a rebríček najväčších firiem v sektore.