Nový poetický dizajn pre armatúry
Na začiatku boli dve otázky: Čo bude nasledovať po minimalizme? Aká bude alternatíva k chrómu? Odpoveď našlo štúdio Phoenix Design v spolupráci so spoločnosťou Hansgrohe. PuraVida vnáša do kúpeľne novú dimenziu dizajnu.
![]() |
Poznáte výhody Klubu ASB? Stačí bezplatná registrácia a získate sektorové analýzy slovenského stavebníctva s rebríčkami firiem ⟶ |
Hra protikladov

„S tým súvisiace vysoké nároky na tvar a povrch sme chceli ešte viac zdôrazniť,“ dodáva riaditeľ spoločnosti Hansgrohe Richard Grohe.„Výrobkom PuraVida preto prepožičiavame vzhľad dvoch materiálov, ktorý hru protikladov obohacuje ešte o protiklad biela farba – chróm.“
Dizajn
Biela farba základného telesa armatúry bola súčasne aj podnetom vymyslieť pre miešacie batérie vhodnú keramiku. Pri procese dizajnovania, pri ktorom tvar armatúry určoval dizajn umývadla, sme batériu v bočnom pohľade zrkadlili na pozdĺžnej osi,“ vysvetľuje Tom Schönherr.
![]() |
![]() |
Prototyp presvedčil aj Klause Grohe, predsedu dozornej rady a syna zakladateľa firmy Hansgrohe. Prišiel zo Schiltachu do susedného Hornbergu k Franzovi Kookovi, riaditeľovi firmy Duravit, veď títo dvaja výrobcovia zo Schwarzwaldu úspešne spolupracovali už aj predtým.
Iskra preskočila aj tu. Z pôvodne malej keramickej série sa stal kompletný program umývadiel, vaní a nábytku: perfektne zladený exkluzívny program pre kúpeľne. „PuraVida bola krásna výzva pre súhru formy a priestoru,“ zhrnul Tom Schönherr.
Objavte svet PuraVida interaktívne na web špeciáli www.hansgrohe.sk/puravida












