anketa novinky v oblasti sanity
Galéria(9)

Anketa: Novinky v oblasti sanity

Partneri sekcie:

Výber sanitárneho zariadenia so všetkými potrebnými doplnkami je nezanedbateľnou položkou v rozpočte, či už ide o individuálneho koncového zákazníka, ktorý si zariaďuje svoju vlastnú kúpeľňu, alebo ide o investíciu do vybavenia verejných priestorov. Dominantným kritériom je samozrejme cena, ale aj užívateľské a estetické vlastnosti výrobkov. Oslovení manažéri v našej ankete potvrdzujú zásadné požiadavky svojich klientov, ale s nadšením hovoria aj o najnovších produktových esách a aj o tom, ako novinky prijímajú samotní zákazníci.

katarina big image
martina big image
peter big image
radka big image
sanity1 big image
sanity2 big image
sanity3 big image
anketa novinky v oblasti sanity 5670 big image
Aké dizajnérske alebo technické novinky môžu vaši zákazníci očakávať v roku 2012?

Radka Nováková
Marketing manažér
Hansgrohe CS, s. r. o

Milovníci dizajnu sa môžu tešiť, že značka Axor doplnila sortiment kuchynských dizajnových batérií a túto kolekciu v segmente sprchovacích hlavíc rozširuje o ďalšie prvky, napríklad modul hornej sprchy alebo variabilný prvok, ktorý sa dá použiť buď ako prívalová sprcha, alebo vaňový výpust.

Ing. Peter Mésároš
Produktový manažér
Geberit Slovensko, s. r. o.

Z tých dizajnových sú to nové ovládacie tlačidlá Sigma40 s výplňou zo skla v bielej, čiernej a tmavohnedej, určené pre výrobok s integrovaným odsávaním pachov.

Dizajnérskou a zároveň technickou novinkou pre náročnejších zákazníkov je bezdotykové ovládanie splachovania, pričom ovládacie tlačidlo nahrádza sklenená doska s farebnou svetelnou indikáciou a bezdotykovým splachovaním WC.

Ing. Katarína Makúchová, M. A.
Marketingový manažér
RAVAK Slovakia, s. r. o.

Predstavujeme novú rohovú vaňu NewDay, praktickú a pohodlnú aj pre dvoch. Obohatili sme svoj sortiment aj o nový rad sprchovacích kútov a dverí v lesklom minimalistickom dizajne s veľkými plochami zo 6 mm hrubého bezpečnostného skla ozdobeného chrómovými pántmi a držiakmi.

Ing. Martina Pospíšilová
Marketingový manažér
Poly System, spol. s r. o.

Novinkou na našom trhu od konca roka 2011 je čoraz obľúbenejšia kombinácia WC, bidetu, úložného priestoru a lavice do jedného keramického celku. Stále to považujeme za novinku, keďže ešte len teraz sa dostáva k zákazníkom.

V novom roku chystáme tiež uvedenie materiálu CORRALIT®, nového polymérneho kameňa so špeciálnymi vlastnosťami a mnohostranným využitím.

Ako rýchlo reagujú vaši zákazníci na ponúknuté novinky?
R. Nováková: Zariaďovacie predmety neutrálnejšieho dizajnu boli priaznivo prijaté ihneď a na všetkých trhoch, takže dopyt bol väčší ako kapacita dodávateľa. Treba vyškoliť odborný personál, aby sa dokázal nadchnúť pre dizajnovú kolekciu a fundovane presvedčiť zákazníka.V priemere trvá asi rok, kým sa kolekcia začne predávať tak, aby vygenerovala pravidelný obrat so stúpajúcou tendenciou.

Ing. Peter Mésároš: Rýchlosť reakcie na ponúknuté novinky závisí od marketingovej aktivity. Máme skúsenosti, že sme uviedli produkt, a na prvej výstave, na ktorej bol predstavený, vzbudil obrovský záujem. Po prvotnej informácii o produkte nasleduje väčšinou záujem o ďalšie podrobnejšie informácie, na základe ktorých sa zákazník rozhoduje.

K. Makúchová: Bežní zákazníci venujú dlhý čas výberu vhodných produktov a ich konečné rozhodnutie spravidla neovplyvní to, či ide o novinku. Požadujú podrobné informácie o produktoch, aby sa vedeli správne rozhodnúť. Z tohto dôvodu poskytujeme pravidelné školenia našim partnerom a každoročne vydávame katalóg, obohatený o všetky novinky.

M. Pospíšilová: Na dizajnové novinky reagujú zákazníci takmer okamžite. Dizajnové produkty majú často kratšiu životnosť, pretože zákazníci stále prahnú po novom dizajne. Ihneď keď príde niečo novšie, nahradí to „staršiu generáciu“.

Potom sú tu ale technické novinky, ktoré viac reagujú na praktické potreby zákazníkov a zvyšujú technologickú úroveň sanitárnych zariadení. Ich akceptácia je tiež rýchla a životnosť dlhšia ako dizajnových produktov.

sanity,dizajn,kúpeľňa,design sanity,dizajn,kúpeľňa,umývadlo,design


Klienti, ktorí si kupujú sanitu do svojho súkromného priestoru, majú odlišné požiadavky od investorov, ktorí zariaďujú verejné priestory rôzneho charakteru. Ktoré zásady v zariaďovaní platia pre obe skupiny a ktoré sú rôzne?

R. Nováková: Zásadný rozdiel vidíme v tom, že väčšine investorov nejde o to, aby použité riešenie bolo prevádzkovo úsporné. Ide im najmä o cenu. Konečný zákazník, naopak, v maximálnej miere vyhľadáva úsporné produkty.

Pri porovnaní investícií do verejných a súkromných priestorov investori posudzujú aj odolnosť daného riešenia proti vandalizmu a nešetrnému zaobchádzaniu. Klienti, ktorí prevádzkujú súkromné priestory, tento aspekt neriešia, pretože zariadenia budú používať sami a nepredpokladá sa, že ich rýchlo zničia.
Ing. Peter Mésároš: V súkromných priestoroch rozhoduje v prvom rade vkus a následne finančné možnosti investora. Vo verejných priestoroch je v súčasnosti na Slovensku hlavnou požiadavkou cena. Preto sa dnes na stavbách čoraz častejšie stretávame s „lacnými“ riešeniami, ktorých životnosť je často zhodná so záručnou lehotou, a kvalitné výrobky sú skôr vzácnosťou ako pravidlom.

K. Makúchová: Najzákladnejším spoločným rozhodovacím faktorom je pomer kvality a ceny. Koneční spotrebitelia však kladú väčší dôraz na bezporuchovosť a trvácnosť výrobkov, zatiaľ čo požiadavky investorov zariaďujúcich verejné priestory sú viac prispôsobiteľné cene.

M. Pospíšilová: V prípade verejných priestorov sa väčší dôraz kladie na funkčnosť a vysokokvalitné a odolné materiály, ich jednoduchú použiteľnosť a údržbu.

Takisto sa rieši efektivita využitia produktov, teda úspora vody a energie, vyvíjajú sa senzorové zariadenia či systémy s použitím mince.

Verejné priestory sú viac pod vplyvom najnovších architektonických a dizajnérskych trendov: ostré, hranaté tvary, sklo, kov. V súkromných sa uprednostňujú konzervatívne riešenia a útulnosť. Toto tvrdenie však nemožno generalizovať.

Aké sú najčastejšie chyby a problémy, s ktorými sa prostredníctvom vašich zákazníkov stretávate pri montáži zariaďovacích predmetov?

R. Nováková: Jedným z najčastejších problémov pri samotnej montáži výrobkov je nevyhovujúca príprava rozvodov vody a kanalizácie. Pri realizácii týchto rozvodov totiž zákazníci často nie sú ešte definitívne rozhodnutí a nemajú k dispozícii finálne riešenie daného kúpeľňového priestoru.
Ďalším veľkým nedostatkom pri montáži kúpeľňových produktov je nesprávna dimenzia prívodov vody a kanalizácie na pripojenie výrobkov s vysokým prietokom vody. Tento problém často spôsobuje nesprávny návrh a neznalosť daných výrobkov. Veľkým problémom je aj samotná neodborná montáž výrobkov, ktorú robia amatérski inštalatéri.

Ing. Peter Mésároš: Máme, samozrejme záujem, aby zákazník, ktorý sa rozhodne pre kvalitu, nebol o ňu ukrátený prípadnou nekvalitnou montážou.

Bohužiaľ, stretávame sa aj so svojským prístupom „odborníkov“, ktorí všetko vedia. Sú prípady, keď zavolá zákazník, že má problém a my potom zistíme, že takýto „inštalatér“ ani len neotvoril prívod vody, prípadne nezapojil výrobok na prívod elektriny. To znamená, že ani neodovzdal samotné zariadenie zákazníkovi.

K. Makúchová: Najčastejšie sa stretávame s tým, že montáže sa nerealizujú podľa montážnych návodov, prípadne sú v rozpore s usmerneniami výrobcov. Napríklad pri inštalácii sprchovacích kútov nachádzame ešte stále prípady, keď je kút zasilikónovaný z vnútornej aj z vonkajšej strany. Najčastejšími nedostatkami pri inštalácii akrylátových vaní sú chyby, ktoré vyplývajú z navyknutých postupov inštalácie smaltovaných vaní, ako je ich pevné zamurovanie. Medzi hornou plochou obkladu a okrajom vane musí ostať škára min. 2 – 3 mm, ktorá sa po skončení montáže zatmelí. Vaňa musí ľahko pružiť, jej nosnou časťou je totiž zosilnené dno, na ktoré sa upevňujú nastaviteľné nožičky.

M. Pospíšilová: Najčastejšie je to chyba v príprave. Investor podceňuje dôkladné naplánovanie, špecifikáciu požiadaviek a inštalácie. Keď sa zanedbá obhliadka s dodávateľom, je viac ako pravdepodobné, že sa objavia nečakané „prekvapenia“.

Častou chybou býva výber lacného realizátora, bez referencií. Stáva sa, že montážnici nie sú odborne vyškolení v nových technológiách a materiáloch, takže s novinkami si nevedia poradiť.

sanity,dizajn,kúpeľňa,umývadlo,designDo pozornosti sa v poslednom období dostávajú rôzne nové materiály, netradičné kombinácie a farebné vyhotovenia sanitárnej keramiky, zariaďovacích predmetov, nábytku a doplnkového príslušenstva. Aký podiel majú takéto novinky vo vašej ponuke a aký ohlas ste zaznamenali u zákazníkov?
R. Nováková: Medziročný stopercentný nárast v predaji zaznamenala kolekcia Pura Vida. Ide o líniu kúpeľňových batérií, spŕch a doplnkov v kombinácii bielej farby s chrómom a precízne spracovanými prechodmi hrán medzi bielym a chrómovým povrchom. V kombinácii s bielym umývadlom vyzerá, akoby batéria priamo vyrastala z umývadla a bola jeho súčasťou. Autorom tejto úspešnej kolekcie je štúdio Phoenix Design, ktoré s našou firmou spolupracuje už 25 rokov.

Ing. Peter Mésároš: Spoločnosť Geberit na tento trend zareagovala už pred pár rokmi uvedením splachovacej nádržky Sigma (UP320), ktorá je prispôsobená na obloženie tenkostennými vysokohodnotnými materiálmi, ktoré sa čoraz viac používajú v kúpeľniach. Novinkou z radu dizajnových je aj splachovacie tlačidlo, ktoré lícuje s povrchom steny a je veľmi efektné najmä vo veľkoplošných keramických obkladoch, prípadne v obkladoch na báze dreva s vysokohodnotným povrchom. Máme v ponuke aj tlačidlo, ktoré umožňuje zákazníkovi vytvoriť si jedinečný originál vložením výplne podľa svojej voľby a zručnosti remeselníkov. Videli sme už realizácie s výplňou z mahagónového dreva, z bridlice, z mramoru, eloxovaného hliníka, dokonca s výplňou z polodrahokamu ónyxu.

K. Makúchová: Zatiaľ čo pred niekoľkými rokmi boli v móde farebné vane a vaničky, dnes dizajnéri radi kombinujú čisté, biele výrobky s chrómovými a farebnými doplnkami. Rozhodli sme sa reagovať na priania našich zákazníkov rozšírením ponuky praktického kúpeľňového nábytku, ktorý našiel pozitívnu odozvu najmä vďaka svojmu modernému dizajnu a kvalitnému vyhotoveniu. Všetky skrinky sú vybavené kvalitnými tlmičmi, pojazdmi a pántmi s dorazom. Nábytok je teraz v ponuke v ľahko kombinovateľnej lesklej bielej, v prírodnej breze a v elegantných farbách Strip Onyx a Espresso.

M. Pospíšilová: Takéto novinky a dizajnové výrobky majú v našej ponuke zastúpenie zhruba 10 %. Ohlas je hlavne u projektantov, dizajnérov a náročných zákazníkov či realizátorov verejných objektov. Záujem však prejavujú aj bežní zákazníci.

Kým obchodníci ponúkajú novinky v obchodoch, dizajnéri a konštruktéri už pracujú na ďalších návrhoch. Aký vývoj v oblasti sanity a armatúr predpokladáte v najbližšej i vzdialenejšej budúcnosti?
R. Nováková: Nerada by som prezradila niečo, čo má byť prekvapenie. Určite však môžem povedať, že sa chystáme inovovať náš sprchový program a chceme ponúknuť spotrebiteľom ešte väčší komfort zo sprchovania ako doteraz a s menšou spotrebou vody.

Ing. Peter Mésároš: Najvýznamnejším trendom v ponímaní našej firmy je šetrenie – nie však v zmysle tlaku na ceny, ale na úsporu vody, aby na spláchnutie toalety či pisoára bolo potrebné čo najmenšie množstvo vody. Rovnako významná je pre nás aj úspora energie, ako ukazujú naše práve predstavené vodovodné armatúry, ktorých akumulátor sa samočinne dobíja.

K. Makúchová: V posledných rokoch začínajú dizajnéri vnímať kúpeľňu ako jeden celok a nie ako skladačku jednotlivých produktov. Zvýšená pozornosť sa venuje ekológii a úžitkovým vlastnostiam výrobkov pri zachovaní vysokého štandardu estetiky.

M. Pospíšilová: V súčasných dizajnérskych trendoch sa objavuje požiadavka na neustále tenšie materiály, preto aj v keramike sa výskum a vývoj bude uberať smerom znižovania jej hrúbky. Očakávame aj ďalšie experimentovanie s farbami a ich rôznymi kombináciami.

Mária Nováková
Foto: archív firiem

Článok bol uverejnený v časopise ASB.

–>–>