SCHELL slávi dekádu úspešného pôsobenia na slovenskom trhu

SCHELL slávi dekádu úspešného pôsobenia na slovenskom trhu

Partneri sekcie:

Je to už desať rokov, odkedy sa nemecký výrobca armatúr SCHELL rozhodol podporiť svoju pozíciu na slovenskom trhu zriadením zastúpenia SCHELL na Slovensku. Uplynulú dekádu hodnotí Ivan Bahník, obchodný zástupca SCHELL pre Slovensko.

Čo sa za túto dobu podarilo zrealizovať? Posilnila sa vďaka tomuto faktu značka na tamojšom trhu?
V prvom rade sme rozšírili sieť importérov, čo sa ukázalo ako kľúčové rozhodnutie pre posilnenie pozície značky na slovenskom trhu. Veľmi dôležitý bol výber priamych partnerov, kde, ako sa ukázalo sme mali šťastnú ruku. Značka SCHELL dnes skutočne patrí medzi rešpektované a vyhľadávané s vysokou mierou spokojnosti užívateľov.

S výrobkami SCHELL bolo možné sa na trhu stretnúť už oveľa dávnejšie, ale až pred desiatimi rokmi tu vzniklo priame zastúpenie. Naplnilo založenie vlastnej „pobočky“ na Slovensku očakávania?
Odpovedať na túto otázku sa asi nedá jednou vetou, ale s trochou humoru môžeme predpokladať že očakávania asi naplnené boli, keďže materskou spoločnosťou neboli doteraz požadované personálne zmeny :-). Podarilo sa zmeniť imidž značky z málo známej, exkluzívnej(rozumej drahej) na určitý etalón kvality za rozumnú cenu podobne, ako je to v krajinách s dlhšou tradíciou predaja značky SCHELL.

V priebehu posledného desaťročia prešiel trh výraznou recesiou, ako silno sa dotkol priamo vášho oboru a ako ste na tento útlm reagovali?
Recesia vytvorená realitnou bublinou mala devastačné vplyvy na ekonomiku a žiaľ aj na etiku celého odvetvia a niektoré následky pociťujeme aj dnes, v ,, lepších časoch“. Hoci to znie ako klišé, reagovať na takéto situácie sa dá len intenzívnou prácou, čo by sa samozrejme ťažko dalo bez zázemia kvalitnej firmy s kvalitnými produktami.

V súčasnej dobe ekonomika naopak prechádza takmer konjunktúrou, je tomu tak aj v prípade vášho segmentu trhu?
Ale samozrejme. Vôbec to však neznamená, že sa musíme menej snažiť. Práve naopak. Práce je viac, a ako dobre sme ju dokázali zvládnuť nám ukáže ďalšia vlna recesie, ktorá nám skôr alebo neskôr zaklope na dvere.

Ako sa za poslednú dekádu zmenili technológie spojené s inštalatérstvom, šetrením s vodou? Je možné pomenovať nejaké trendy charakteristické pre dnešnú dobu? Môžete uviesť nejaké novinky spojené s novými technológiami?
Treba sa na vec pozerať dvomi uhlami pohľadu. Jedno oko uprieť na trendy, ktoré udávajú poprední výrobcovia armatúr, kde má spoločnosť SCHELL svoje pevné miesto a druhé oko na reálnu situáciu v teréne, kde nedostatok remeselníkov dychtivých po využití nových postupov a výrobkov v spojení s často alibistickým tlakom na cenu stavby spomaľuje uplatňovanie pokrokových produktov v praxi. Trendy sú jasne čitateľné. Vedľa starších tém, ako je šetrenie vodou a energiou sa čoraz väčší dôraz kladie na otázku hygieny vodovodných rozvodov a armatúr a zároveň do našej oblasti prenikajú informačné technológie, ktoré majú šancu posunúť riešenie týchto problémov na iný level. Naša spoločnosť napríklad vyvinula systém eSCHELL umožňujúci zosieťovanie a riadenie armatúr v objekte pomocou PC,tabletu či smartfónu. Je to však širšia téma nad rámec tohto rozhovoru.

Je slovenský trh oproti iným krajinám, napríklad Českej republike, špecifický?
Nuž, áno. Je. Je citlivejší na ceny a tiež konzervatívnejší.

Môžete uviesť nejaké referenčné realizácie, u ktorých sa ľudia stretávajú s výrobkami vašej renomovanej značky?
Produkty SCHELL sa dajú rozdeliť do dvoch skupín. Rôzne druhy ventilov (rohové, práčkové a pod.), ktoré montujú inštalatéri v našich kúpeľniach a verím že slúžia aj mnohým čitateľom a potom sú to umývadlové a sprchové armatúry či splachovače WC a pisoárov pre verejné inštalácie ktoré slúžia v aquaparkoch, šatniach štadiónov či tovární, na sociálnych zariadeniach v administratíve, či hoteloch a podobne. Nesmiem tiež zabudnúť na nezámrzné ventily SCHELL Polar II, ktoré vykazujú každoročné nárasty predaja v desiatkach percent. Z realizácií spomeniem Zimný štadión O.Nepelu v Bratislave, areál x-bionic sphere v Šamoríne, Aquaparky v Dunajskej Strede či vo Veľkom Mederi, ČSOB v novej štvrti Zuckermandel v Bratislave. Ten zoznam by bol riadne dlhý.

Dajme tomu, že som začínajúci inštalatér a chcem sa zoznámiť s výrobkami SCHELL. Aká sa mi ponúka cesta?
Každý inštalatér nakupuje materiál pre svoju prácu v niektorej z predajní s inštalatérskym tovarom. Ku dnešnému dňu väčšina odborných predajní na Slovensku má v ponuke produkty SCHELL a tieto sa tešia tak u predávajúcich ako aj u inštalatérov hlavne pre svoju kvalitu čoraz väčšiemu záujmu. Ak by sa niekto chcel oboznámiť so sortimentom a jeho výhodami podrobnejšie, som každému k dispozícii na doleuvedenom kontakte.

Vyvíjate na Slovensku nejaké mimopredajné aktivity, ktoré posilňujú povedomie o značke? Veľtrhy, sponzorská podpora?
Je to predovšetkým veľa školení odborných predajcov, inštalatérov, dlhodobo spolupracujeme s firmou ASICE ktorá organizuje semináre pre projektantov, či najnovšie poslucháčov vysokých škôl. Nezanedbávame ani najmladšiu generáciu, kde sponzorsky pomáhame pri súťažiach odborných stredných škôl v odbore inštalatér, napr. Stredná odborná škola stavebná v Žiline.

Viac informácií o firme Schell získate na www.schell.eu alebo na nižšie uvedených kontaktoch.

KONTAKT: Ivan Bahník, obchodný zástupca pre SR, Bílikova 20, 841 01 Bratislava,
tel.: +421 902 334 922, e-mail: ibahnik.schell@gmail.com, www.schell.eu