Objekt Veľký delostrelecký sklad, nachádzajúci sa v areáli Korunnej pevnôstky, je súčasťou pôvodného bastiónového opevnenia historického centra mesta. Objekt bol postavený v 50. rokoch 19. storočia, pretože bol potrebný nový rozsiahly delostrelecký sklad.
Stavebníctvo
Za účasti Ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Árpáda Érseka, generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Juraja Valenta, prezidenta obchodnej jednotky Skanska Česká republika a Slovensko Michala Jurku, ako i zástupcov Košického samosprávneho kraja a priľahlých obcí sa včera pri obci Vajkovce na východe Slovenska uskutočnilo slávnostné symbolické poklepanie základného kameňa diaľničného úseku D1 Budimír – Bidovce.
Spoločnosť D4R7 Construction s.r.o., (konzorcium), zhotoviteľ projektu Obchvat Bratislavy D4R7, hľadá slovenských subdodávateľov pre rozsiahle dodávateľské činnosti pri realizácii projektu diaľničného obchvatu D4 a rýchlostnej cesty R7. Výzva je otvorená pre malých a stredných podnikateľov i etablované veľké spoločnosti, ktoré majú záujem o spoluprácu.
K sanácii kontaktného tepelnoizolačného systému sa vlastníci domov odhodlávajú najmä z dvoch hlavných dôvodov. Prvým je nedostatočná hrúbka zateplenia. Druhým, ešte závažnejším dôvodom na sanáciu kontaktného tepelnoizolačného systému je jeho degradácia.
Súčasný stavebný trend prináša často koncepčne zlé návrhy „moderných“ domov a budov. Väčšinou sú vlastníci radi, že sa im na ich malý pozemok dom vôbec vmestí, projektanti neriešia vplyv orientácie domu na svetové strany, vplyv prevládajúcich veterných prúdov či okolitej vegetácie a podobné faktory, ktoré môžu znížiť spotrebu energie na vykurovanie či chladenie aj o viac ako polovicu. Meranie a regulácia tak dokáže už len efektívnejšie vykurovať zle navrhnutý dom alebo budovu.
Od 18. novembra je v predaji nové číslo časopisu Inžinierske stavby/Inženýrské stavby č. 6/2016. Jeho hlavnou témou je mostné staviteľstvo. Najväčší priestor dostávajú mosty na diaľnici D3 Svrčinovec – Skalité, ktoré tvoria podstatnú časť tohto diaľničného úseku a pri ich výstavbe sa použili všetky významné technológie.
Medzi charakteristické prvky moderných stavieb patrí prechod medzi interiérom a vonkajším prostredím cez veľkorysú presklenú plochu. Inoutic preto predstavil systém zdvižno-posuvných dverí s novým úzkym rámom s pohľadovou šírkou len 45 mm. Štíhly profil rámu okna zaistí v interiéri o 10 % viac denného svetla.
Predtým, ako sa rozhodnete pre kúpu akéhokoľvek výrobku, by ste mali si overiť jeho kvalitu a prihliadať aj na meno výrobcu. Nie všetci totiž hrajú fair play. Na čo si teda dávať pozor pri výbere plastových okien?
Ak uvažujete nad rekonštrukciou svojho obydlia a zároveň sa chcete vyhnúť komplikovaným a časovo náročným riešeniam, stavte na sadrokartónovú dosku s vysokou odolnosťou a únosnosťou. Firma Rigips, inovátorský líder v oblasti suchej výstavby a riešení podhľadov, prináša na trh nový druh priečky s vlastnosťami murovacích materiálov
Termíny pre dosiahnutie jednotlivých energetických úrovní v súlade so stratégiou Európa 2020 a nezadržateľne blížia. V nadväznosti na túto stratégiu by sme aj na Slovensku mali navrhovať a stavať budovy, ktoré budú spĺňať požiadavky takmer nulovej spotreby energie.
Vytvoriť zdravé vnútorné prostredie v dome alebo byte je jednoduchšie ako vyvíjať podobné snahy v oblasti verejných budov a inštitúcií. Jednou z výnimiek je dánska škola Ordrup, ktorá sa nachádza v obci neďaleko Kodane. Vďaka šikovnej rekonštrukcii sa im podarilo vytvoriť v škole zdravšie prostredie.
Túto otázku si určite kladie veľké množstvo vlastníkov bytov v bytových domoch. Ako teda na to?
Trvalá udržateľnosť, najvyššia energetická efektívnosť a nízke prevádzkové náklady hrajú v oblasti vykurovacích technológií čoraz dôležitejšiu rolu. Touto cestou zákazníci šetria nielen svoje peniaze, ale aj životné prostredie. Ako zdroj bezplatnej energie môžu využiť vzduch, vodu alebo zem. A to aj vďaka štátnym dotáciám.
Na jar v roku 2014 sa začali raziace práce na železničnom tuneli de Champel v Ženeve. Tunel je súčasťou projektu novej dvojkoľajovej železničnej trate CEVA, ktorá zabezpečí prepojenie hlavnej ženevskej železničnej stanice Cornavin s pohraničným francúzskym mestom Annemasse. Projekt má celkovú dĺžku 16 km, pričom veľká časť tunelového profilu (106 – 128 m²) sa razí v hustej mestskej zástavbe s nízkym nadložím. Zamestnanci spoločnosti TuCon razia najdlhší úsek etapy projektu s dĺžkou 927 m západne od stanice Gare Eaux Vive smerom k budúcej stanici Hôpital. Projekt má byť odovzdaný do užívania v decembri 2019.
Téma chemického čistenia vykurovacej sústavy, ktorú sme otvorili v minulom čísle, vzbudila vlnu záujmu, ale aj otázok. Vybrali sme tie najčastejšie a požiadali zástupcu firmy EKO-CHEMO, s. r. o., aby na ne odpovedal.