ASB Stavebníctvo Stránka 288

Stavebníctvo

Partneri sekcie:

Hlavným účelom stavby je modernizácia technickej infraštruktúry železničnej trate na dosiahnutie európskych parametrov podľa platných medzinárodných dohôd. Dôležitým parametrom je zvýšenie traťovej rýchlosti do 160 km/h. Dĺžka úseku v existujúcom trasovaní je 18,742 km, v navrhovanom trasovaní (po modernizácii) 15,928 km. Stavba obsahuje 351 stavebných objektov a 154 prevádzkových súborov.

Nový rad dverových samozatváračov s výrazným štýlovým prevedením uviedla na trh spoločnosť ASSA ABLOY. Svetový líder v systémoch a riešeniach pre otváranie dverí aktualizoval svoju ponuku dverových zatváračov a predstavil nový dizajn produktov.

Hľadáte si k domu dlažbu? Nebojte sa netradičných foriem a riešení. Inovatívny spôsob prepojenia vonkajšej dlažby a mestského mobiliára – to je Systém H-E-X. Prapôvod tohto systému je v prírode, pričom priamou inšpiráciou boli čadičové stĺpcové útvary, ktoré kryštalizujú do šesťuholníkových foriem.

Spoločnosť Inoutic predstavila na najväčšom veľtrhu okien, dverí a fasádnych systémov FENSTERBAU FRONTALE 2018 zaujímavé novinky. Nový okenný profil Elegante a roletový systém PROtex 2.0 boli vyvinuté v úzkej spolupráci so zákazníkmi a obchodnými partnermi spoločnosti, aby čo najlepšie odrážali ich priania a potreby.

Opláštenie podkrovia sadrovláknitými doskami možno zhotoviť buď na drevenú, alebo na kovovú podkonštrukciu. Sadrovláknité dosky sa aplikujú na strešnú šikminu a podkrovnú nadmurovku.

Bratislavská teplárenská, a.s. (BAT) ako najväčší výrobca a distribútor tepla v hlavnom meste prevádzkuje dve oddelené sústavy centralizovaného zásobovania tepla (SCZT), ktoré dodávajú teplo v bratislavských mestských častiach: Staré Mesto, Ružinov, Nové Mesto, Karlova Ves, Dúbravka.

Firma ZAPA beton SK s.r.o. mala tú česť dodávať špeciálny betón na nádvorie Prezidentského paláca v Bratislave. Konkrétne drenážny betón ZAPA DROP, ktorý je výnimočný vysokou 95% priepustnosťou vody a obmedzuje usadaniu podkladu.

Stavba „ŽSR, ŽST Trenčín – ŽST Trenčianska Turná – Mníchova Lehota KRŽZ kol. č. 1“ sa realizovala z dôvodu nevyhovujúceho stavu a zastaraného typu železničného zvršku v danom úseku a z dôvodu zvýšenia únosnosti trate na triedu zaťaženia D4 – 22,5 t. Celková dĺžka modernizovaného úseku je 5 056 m.

Silný dopyt po stavebných materiáloch spôsobuje nedostatok zásob u niektorých komodít. Pri výbere tepelnoizolačného materiálu si treba preveriť aktuálne dodacie lehoty a zabrániť tak zbytočnému predlžovaniu zatepľovacích prác na stavbe. Výrobky z expandovaného polystyrénu sú k dispozícii po celý rok bez zdĺhavých čakacích lehôt.

Električkové spojenie do Petržalky, presnejšie povedané na začiatok Petržalky, funguje bez problémov už viac ako 18 mesiacov. Ak sa dnes poprechádzate v okolí konečnej zastávky na Jungmanovej, zistíte, že nič nenasvedčuje tomu, žeby trať v blízkej budúcnosti pokračovala ďalej. Čo treba urobiť, aby sa v okolí Chorvátskeho ramena rozbehla zase naplno výstavba a aby obyvatelia Petržalky získali pocit, že sa na zlepšenie ich situácie v doprave opäť niečo robí? Kde sa dnes nachádzame v celom procese?