Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, IV. a V. etapa
Komplexné inžinierske dielo zlepšilo v úseku Trenčianska Teplá – Ilava - Beluša kultúru a bezpečnosť cestujúcej verejnosti a zlepšil sa aj celkový architektonický vzhľad všetkých súvisiacich objektov.
Poznáte výhody Klubu ASB? Stačí bezplatná registrácia a získate sektorové analýzy slovenského stavebníctva s rebríčkami firiem ⟶ |
SIEMENS s.r.o. realizoval zabezpečovacie zariadenie a ELTRA, spol. s.r.o. výmenu elektrickej trakcie
Hlavnou úlohou modernizácie trate pre traťovú rýchlosť do 160 km/h je umožniť lepšiu prístupnosť k Transeurópskej dopravnej sieti a k dopravnej sieti susediacich štátov. Úsek Trenčianska Teplá – Beluša má dĺžku 20,409 km. Stavba sa realizovala v dvoch etapách, v každej sa modernizovali dve železničné stanice a dva medzistaničné úseky. Z dôvodu bezpečnosti boli v rámci modernizácie odstránené všetky úrovňové križovania trati s komunikáciami. Bolo vybudovaných 14 železničných mostov, 2 cestné podjazdy, 4 podchody a 4 cestné nadjazdy. Modernizácia spočívala v odstránení starého železničného zvršku, komplexnej sanácii železničného spodku s použitím recyklovaného materiálu a vybudovanie nového odvodnenia tratí a staníc. Časť prác bola realizovaná čiastočnou výlukou dopravy, najnáročnejšie úseky sa realizovali počas nočných výluk v oboch smeroch. Počet výlukových hodín sa podarilo zhotoviteľovi počas realizácie stavby znížiť o viac ako 20%.
Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, IV. a V. etapa, úsek Trenčianska Teplá – Ilava – Beluša
rekonštrukcia a obnova
okresy: Trenčín, Ilava, Púchov
Autori architektonického riešenia: Ing. Jozef Nižňan, Ing. Peter Poláček, Ing. Ján Luterán
Projektant architektonickej časti: REMING CONSULT, a. s.
Hlavný inžinier projektu: Ing. Jozef Nižňan
Hlavný zhotoviteľ: Združenie ŽSR – Beluša
STRABAG s. r. o. – líder Združenia
Členovia: Viamont DSP a. s., PORR (Slovensko) a. s., BOGL a KRÝSL k. s., ALPINE SLOVAKIA spol. s r. o.
Hlavný stavbyvedúci: Ing. Petr Koval
Stavebník: Železnice Slovenskej republiky
Dozorná činnosť: Združenie SD – Beluša, s. r. o.
Dopravoprojekt a. s. – líder Združenia
Členovia: Mott MacDonald spol. s r. o., Amberg Engineering Slovakia, s. r. o.
Celkové investičné náklady bez DPH: neuvádzajú sa
Stavebné náklady bez DPH: 250,67 mil. €
Lehota výstavby: 11/2009 – 05/2014
Foto: Ing. Milan Zakopčan