Rozsiahla rekonštrukcia pezinskej Psychiatrickej nemocnice Phillipa Pinela prinesie okrem modernizovaných priestorov pre pacientov a personál aj zníženie výdavkov na energie v predpokladanej sume takmer 390-tisíc eur ročne.
Stavebníctvo
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) začne počas marca s komplexnou opravou mosta v križovatke diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 pri Trnave. Práce sa budú robiť v dvoch etapách a motoristi sa musia pripraviť na dopravné obmedzenia. NDS o tom informovala na svojej internetovej stránke.
Moderné digitálne zobrazovacie metódy našli počas krátkeho obdobia uplatnenie v mnohých aplikáciách pre strategické krajinné plánovanie a pre riadenie celého radu procesov. Umožňujú však aj transparentne a efektívne spravovať veci verejné.
Geotechnika je neoddeliteľnou súčasťou líniových stavieb – či už ide o oporné a zárubné múry, stabilizácie zosuvov, tunely, zlepšovanie konštrukčných vrstiev koľajového podložia, alebo špeciálne zakladanie mostných objektov. Inak to nie je ani pri modernizácii železničných tratí. Článok opisuje vybrané geotechnické stavby pri modernizácii železničnej trate Čadca – štátna hranica SR/ČR z pohľadu projektanta.
Na vzduchotesné napojenie odvetrávacieho systému na hydroizolačnú fóliu slúži manžeta. Každý prestup cez strešnú krytinu predstavuje zvýšené riziko zatečenia do strešnej konštrukcie. Preto je potrebné používať systémové riešenia, ktoré sú navrhnuté na mieru danej krytiny.
Príprava tunela Višňové prešla viacerými zmenami. Po tom, čo výstavbu prevzal nový zhotoviteľ, boli upravené viaceré aspekty stavebno-technického riešenia. Výstavba tunela bola rozdelená na dva samostatné celky – stavebnú a technologickú časť. Keďže stavebná časť sa realizuje v predstihu, príprava na technologické vybavenie tunela predstavuje špecifickú výzvu. Článok sa zaoberá rozpracovanosťou tunela a opisom zmien, ktoré nastali po prevzatí prác novým zhotoviteľom.
Syntetická fólia BMI EverGuard TPO patrí k najnovším inováciám značky Icopal v oblasti technológií a dizajnu plochých striech.
Od svojho založenia na Slovensku v roku 1991 pôsobí spoločnosť v oblasti geotechniky pod značkou Keller špeciálne zakladanie, s. r. o. Počas tohto obdobia zrealizovala viac ako 1 000 stavieb pomocou vlastných technológií, ktoré neustále vyvíja. Špecializuje sa na geotechnické riešenia širokého rozsahu od zabezpečenia výkopov stavebných jám a zárezov, tesnenia stavebných jám a vodných stavieb (hrádzí, priehrad, štôlní) cez založenie objektov, sanáciu objektov a podložia až po poradenstvo a projekciu v oblasti geotechniky.
Tunel Bikoš s dĺžkou 1 155 m sa nachádza na rýchlostnej ceste R4 v úseku Prešov, severný obchvat, I. etapa (Prešov-sever – Prešov-západ). Článok približuje jeho hydroizolačný systém, realizovaný spoločnosťou Renesco, a. s.
Geobunková štruktúra TensarTech® Stratum® s výškou 1,0, resp. 1,3 m predstavuje osobitný priestorový konštrukčný systém vytvorený priamo na stavbe.
Cieľom článku je predstaviť širokej verejnosti spôsoby pasportizácie konštrukcií tunela Višňové, ktoré boli zrealizované predchádzajúcim združením dodávateľov Salini – Impregilo – Dúha.
Deceuninck sa v dňoch 19. až 22. marca 2024 predstaví na veľtrhu Fensterbau Frontale v Norimbergu. Inovatívne poňatý stánok č. 103 v hale 6 s plochou 550 m2 poskytne návštevníkom inšpiráciu, ako v budúcnosti šetriť cenné zdroje a ako sú kľúčové recyklované materiály.
Od soboty 17. februára pokračuje v Bratislave druhá fáza Projektu opravy električkovej trate a modernizácie zastávok v úseku Kuchajda – Zlaté Piesky v mestskej časti Nové Mesto. Práce potrvajú do konca júna tohto roka sú financované z Operačného programu integrovaná infraštruktúra.
Využívanie finančných prostriedkov Európskej únie na modernizáciu železničnej infraštruktúry je v súčasnosti pre Slovenskú republiku pri financovaní tejto dopravy kľúčové. V článku uvádzame prehľad projektov železničnej dopravy – od financovaných v minulosti až po aktuálne prebiehajúce projekty v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 –, a pozrieme sa aj na nasledujúce európske finančné nástroje až do roku 2029.
Cesta I/68 je súčasťou dopravnej cestnej siete SR v severojužnom smere a plní významnú úlohu v rámci dopravy v oblasti východného Slovenska, a to vnútroštátne aj medzinárodne. Začiatok cesty I/68 je situovaný na hraničnom priechode s Poľskou republikou v Mníšku nad Popradom, trasa ďalej prechádza mestami Stará Ľubovňa, Sabinov, Prešov a Košice až na hraničný prechod s Maďarskou republikou do obce Milhosť.