ASB Články na tému

módne domy

Nie je nezvyčajným úkazom, že módne značky rozšíria svoj sortiment nad rámec oblečenia a ponúknu zákazníkovi kompletný servis. V prípade značky Armani bolo potrebné vytvoriť budovu, ktorá bude zastrešovať butiky, reštauráciu a hotel, a súčasne ju zabaliť do elegantného a nadčasového architektonického dizajnu.

Nehera bola vždy charakteristická minimalizmom, vysokou kvalitou materiálov a spracovania a čistotou štýlu. Vlastnosti, ktoré rovnako charakterizujú aj kvalitnú architektúru a dizajn, sa odzrkadlili aj v najnovšej predajni v 1. viedenskom obvode. Nehera pri jej riešení oslovila bratislavský kreatívny kolektív, ktorý má za sebou viacero pamätných realizácií.

V renesančnom meste Florencia môžu návštevníci okrem krásnej autentickej architektúry a umenia objavovať v interiéroch poklady v podobe exkluzívnej módy. Značka Versace ako reprezentant talianskeho vkusu a bezprostrednosti nemohla svojej povesti ostať nič dlžná.

V upršanom Londýne nedávno otvorili vynovenú vlajkovú predajňu francúzskej módnej značky Maison Margiela. Obľubuje ju hlavne mladšia generácia, je zosobnením rebelantstva a nedbanlivosti. Akúsi nedostupnosť a zároveň príťažlivosť zhmotňuje aj interiérový facelift.

Pre architektúru je príznačný fakt, že ju nemožno preniesť. Zaha Hadid svojho času navrhla objekt „Mobile Art“, ktorý očaril svojimi dynamickými krivkami mnoho jeho návštevníkov po celom svete. Precestoval totiž hneď niekoľko svetových metropol, kde komunikoval oslavu ikonickej tvorby jednej z najobľúbenejších módnych značiek vôbec – Chanel.

Osud stavby pri jej vzniku a zámere spečaťuje primárna funkcia. Tá z nej v bežnej praxi robí bezduchú škatuľu, avšak výnimočne podnecuje vznik umeleckého diela. Vlajková predajňa značky Dior svoj estetický štatút potvrdila v roku 2016 aj získaním Medzinárodnej architektonickej ceny v Chicagu za najlepší nový návrh.

Kvalitná móda a architektúra majú niekoľko spoločných čŕt – ideálne je, keď sú šité na mieru, obklopujú nás na každom kroku a za exkluzívne návrhy si priplatíme. Seriál módne domy približuje spojenie týchto dvoch fenoménov v kontexte jedinečnosti a prestíže stelesnenej vo vlajkových obchodoch svetoznámych návrhárov.