Kolóny na bratislavských cestách: v pondelok nesnežilo, iba sa sypali nehody
Doprava v Bratislave je krehká dáma a stačí súhra nepriaznivých okolností a zažíva kolaps, ktorý zakúsili na vlastnej koži aj vodiči v pondelok 8. decembra na cestách. Začiatok bol na pondelok zvyčajný – dopravné zápchy, ale situáciu riadne skomplikovali dopravné nehody a následky zažívalo mesto aj vo večernej špičke.
![]() |
Poznáte výhody Klubu ASB? Stačí bezplatná registrácia a získate sektorové analýzy slovenského stavebníctva s rebríčkami firiem ⟶ |
Ukazuje sa, že Bratislava stále nie je mestom širokých bulvárov, cesty nie sú nafukovacie. Hľadanie obchádzok nie vždy pomáha, električky v tejto krízovej situácii jazdia po koľajach ako kráľovné a základnou úlohou šoféra motorového vozidla je jazdiť bezpečne.
NDS nemohla odložiť opravu
Národná diaľničná spoločnosť v utorok informovala web ASB, že kľúčová časť opráv mostného záveru ( asi 100 metrového úseku) na D2 sa uskutočnila počas víkendu, a na pondelkové doobedie boli plánované iba finálne práce – najmä asfaltovanie. Skomplikovala ich však dopravná nehoda, keď do riadne zabezpečeného pracoviska narazilo osobné vozidlo.
Na takmer tri hodiny bola pre túto nehodu D2 neprejazdná v smere na Českú republiku. NDS zdôraznila, že oprava sa nedala odložiť, pretože v dôsledku počasia a solenia by hrozilo v zime vážnejšie poškodenie vozovky pri mostnom závere.
Plánované práce na mostnom závere ustúpili odstraňovaniu nehody, aby sa sprejazdnil aspoň jeden jazdný pruh, čím sa celý harmonogram prác skomplikoval. NDS sa sústredila v maximálnej miere na pomoc motoristom a pomáhala zvládnuť náročnú dopravnú situáciu v Bratislave. Opravy mostného záveru boli v pondelok napriek komplikáciám dokončené.
Havárie na D1 a D2
Nebolo ani 9 hodín ráno, keď TASR uverejnila správy z vysielania Zelenej vlny, že na Moste Lanfranconi sa zrazilo osobné auto s kamiónom, blokujú pravý pruh, a úsek je prejazdný iba v ľavom pruhu. Pravý pruh zostal uzatvorený aj v tuneli Sitina . V tomto smere sa kolóna na D2 sa začala už pri križovatke s diaľnicou D4 od Maďarska a vodiči v nej vodiči stratili v pondelok dopoludnia viac ako hodinu.
Na obchádzke v Mlynskej doline smerom na Patrónku v kolóne autá stáli približne polhodinu, v opačnom smere na D2 na vjazde do Bratislavy od Malaciek to bolo 20 minút. Na D2 v smere do tunela Sitina blokovala pripájací pruh nehoda osobného a nákladného auta. Navyše, pravý pruh blokoval pokazený kamión. Na diaľnici D1 za Sencom smerom do Bratislavy na 23. kilometri bolo odstavené osobné auto, v kolóne stáli vodiči asi polhodinu.
Nehody boli aj v Petržalke a Ružinove
To nie je všetko. Podľa vyjadrenia primátora Matúša Valla na sociálnej sieti, Mestská správa ciest pomáhala riešiť nehody na Jégeho ulici, Jantárovej ceste, Einsteinovej a dvakrát na Bratskej. Okrem toho boli ďalšie nehody alebo škodové udalosti vo viacerých častiach Bratislavy, pri ktorých nebola súčinná MSC správcov, ale prispeli k už tak náročnej dopravnej situácii. „Aj po odstránení priamych následkov nehody na D2 zostal však jeden pruh diaľnice obmedzený kvôli dokončeniu opráv, takže kolóny sa kumulovali až do neskorých večerných hodín,“ upozornil primátor.
Primátor Vallo: Mestu chýba severný obchvat
Na záver upozornil, že táto situácia znovu poukázala na chýbajúci severný diaľničný obchvat Bratislavy, ktorý by stiahol tranzitnú dopravu smerom do ČR mimo mesta a tiež na potrebu precíznejšieho plánovania opráv zo strany NDS. Každé nešťastne naplánované obmedzenie na niektorom z obchvatov má totiž v sebe potenciál položiť dopravu v celom meste.




