Údaj o únosnosti vozoviek pohybových plôch letiska je dôležitým parametrom umožňujúcim stanoviť akceptovateľné druhy lietadiel z hľadiska optimalizácie prevádzky a zabezpečenia životnosti vozoviek.
doprava
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) začne počas marca s komplexnou opravou mosta v križovatke diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 pri Trnave. Práce sa budú robiť v dvoch etapách a motoristi sa musia pripraviť na dopravné obmedzenia. NDS o tom informovala na svojej internetovej stránke.
Príprava tunela Višňové prešla viacerými zmenami. Po tom, čo výstavbu prevzal nový zhotoviteľ, boli upravené viaceré aspekty stavebno-technického riešenia. Výstavba tunela bola rozdelená na dva samostatné celky – stavebnú a technologickú časť. Keďže stavebná časť sa realizuje v predstihu, príprava na technologické vybavenie tunela predstavuje špecifickú výzvu. Článok sa zaoberá rozpracovanosťou tunela a opisom zmien, ktoré nastali po prevzatí prác novým zhotoviteľom.
Cesta I/68 je súčasťou dopravnej cestnej siete SR v severojužnom smere a plní významnú úlohu v rámci dopravy v oblasti východného Slovenska, a to vnútroštátne aj medzinárodne. Začiatok cesty I/68 je situovaný na hraničnom priechode s Poľskou republikou v Mníšku nad Popradom, trasa ďalej prechádza mestami Stará Ľubovňa, Sabinov, Prešov a Košice až na hraničný prechod s Maďarskou republikou do obce Milhosť.
Slovenská spoločnosť Uranpres, spol. s r. o., je v Poľsku podzhotoviteľom realizujúcim dva dvojrúrové cestné tunely s označením TD-1 a TD-2.
Tunel Branisko, ktorý bol uvedený do prevádzky v roku 2003, je s celkovou dĺžkou 4 975 m najdlhším slovenským tunelom. Nachádza sa na diaľnici D1 v úseku medzi obcami Behárovce a Fričovce. Predstavuje jednorúrový tunel s obojsmernou prevádzkou s priemernou dennou intenzitou približne 12 800 áut. Zaradený je do kategórie E.
Žilinská spoločnosť SIRS Development, ktorá je majiteľom SAD Trenčín, zrekonštruuje za 2,4 milióna eur autobusovú stanicu v Trenčíne. V pondelok o tom informovali zástupca spoločnosti Ľubor Cmarko a predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) Jaroslav Baška. Na investícii sa bude podieľať aj TSK.
Výstavba nového, 5,6 km dlhého úseku obchvatu Tvrdošína odľahčí mesto od tranzitnej dopravy, zvýši bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Celá stavba zahŕňa viacero mostov, ktoré sa realizujú rôznymi technológiami. V tomto článku predstavíme technológiu letmej betonáže, pomocou ktorej sa efektívne a bezpečne realizoval most cez rieku Orava.
Výsledky výskumu naznačujú veľmi efektívny spôsob vytvorenia modifikovanej asfaltovej zmesi odpadovým polymérom s vlastnosťami, ktoré spĺňajú všetky kritériá kladené na asfaltové zmesi. Výhodou tejto metódy je aj to, že je aplikovateľná v bežnej výrobni asfaltovej zmesi bez dodatočnej investície do akéhokoľvek prídavného zariadenia.
Pravdepodobne niet diskutovanejšieho projektu v hlavnom meste, ako toho na Vajanského nábreží. Cyklotrasa, ktorú zriadil magistrát v druhej polovici minulého roka, sa stretla s viacerými protichodnými názormi laickej i odbornej verejnosti. Mesto postupne projekt upravilo a priznalo aj niekoľko chýb, dnes však prichádza s vylepšením, ktoré má pomôcť kolónam na nábreží.
Projekt výstavby novej cesty a električkovej trate na košické letisko, ktorý by mal realizovať štát, už roky stojí pre súdny spor o pozemky. Rozhodnutie už pritom vydal okresný aj krajský súd, najnovšie sa kauza dostáva na Najvyšší súd (NS) SR.
Vo štvrtok 18. januára sa slávnostným poklepaním základného kameňa oficiálne začalo s výstavbou trolejbusového depa. Hotové by malo byť do konca roka 2025.
Po zmenách v súčasnej stavebnej legislatíve prišlo na rad rozhýbanie strategických investícií. Predtým boli upravené v zákone o významných investíciách, ale napríklad výstavbe dopravnej infraštruktúry to však nepomohlo. Ministerstvo dopravy sa rozhodlo pre rázny návrh zákona.
Mesto však tvrdí, že robí všetko pre to, aby bola trať hotová čo najskôr. Podľa harmonogramu prác má byť všetko hotové do konca septembra 2024. Starosta Petržalky Ján Hrčka či šéf mestskej dopravnej komisie Jozef Uhler v uplynulých mesiacoch vyhlásili, že to podľa nich bude až v roku 2025.
Zachráni električku spred SND štúdia uskutočniteľnosti? Mesto už pozná výsledky dôležitého materiálu
Pripomienky, rozpory a minimálne výsledky. Aj tak by sa dal nazvať projekt vybudovania električkovej radiály vetva Košická, ktorá má viesť popred novú budovu Slovenského národného divadla. Práve toto trasovanie považuje za problém časť verejnosti i rezort kultúry, a tak dalo mesto vypracovať štúdiu uskutočniteľnosti, ktorá má byť rozhodujúcim argumentom pre ďalšie napredovanie tohto zámeru. Výsledky štúdie už hlavné mesto pozná, teraz je na ťahu ministerstvo.