visnove, tunel

Práce na Višňovom pokračujú. Časť tunela možno budú musieť zbúrať

Aktuálne sa začala betonáž sekundárneho ostenia tunela na diaľnici D1, potvrdil minister dopravy a výstavby Andrej Doležal.

Práce na výstavbe diaľničného tunela Višňové postupujú. Aktuálne sa začala betonáž sekundárneho ostenia tunela na diaľnici D1. Informoval o tom prostredníctvom sociálnych sietí minister dopravy Andrej Doležal, ktorý považuje dokončenie tejto stavby za jednu z najväčších výziev. Za dôležité pritom označil, že nedávno vybraný zhotoviteľ, firma Skanska, už začal s prácami.

Nedávny kontrolný deň na stavbe tunela Višňové priniesol podľa ministra Doležala priaznivé informácie. V súčasnosti sa spracováva analýza stavu tunela. Po ukončení analýzy približne koncom júla 2021 sa určí ďalší postup, čo je potrebné v tuneli sanovať, alebo či nebude potrebné niektoré časti zbúrať a postaviť nanovo.

Termín zatiaľ stíhajú

Ako podotkol Doležal, pripravuje sa aj terén pre realizáciu základových pásov a prebieha montáž izolatérskeho vozňa. Okrem toho sa pripravuje proces ukladania medziľahlej izolácie medzi primárne a sekundárne ostenie a pripravuje sa prvý z piatich plánovaných debniacich vozňov pre realizáciu sekundárneho ostenia tunela.

Do konca roka 2023 by mal byť hotový diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Rozostavaný úsek vrátane tunela Višňové dokončí za zmluvnú cenu 254,83 milióna eur spoločnosť Skanska. Minister Andrej Doležal nepochybuje, že termín, ktorý je dôležitý aj pre financovanie celej výstavby z eurofondov, sa podarí stihnúť.

Okrem dokončenia tunela s dĺžkou 7 460 metrov bude zhotoviteľ pracovať na siedmich mostoch a zvyšku úseku s celkovou dĺžkou 13 510 metrov. Po dokončení prinesie úsek úsporu času motoristom 20 minút, prepojí novootvorený úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, čím vznikne úplný obchvat Žiliny s už existujúcim diaľničným obchvatom Martina.

SITA