ASB Stavebníctvo Stránka 318

Stavebníctvo

Partneri sekcie:

Pri celoplošnom použití sýtych tmavých farieb hrozilo nežiaduce prehriatie povrchu fasády. Výrobcovia farieb našli aj riešenie tohto problému, a to v podobe vytvorenia nových studených pigmentov.

Energetická účinnosť nepadá z oblakov, v pasívnom dome musí byť využitý existujúci balík nástrojov, ktorý ju zabezpečí. Tepelná pohoda vnútorného priestoru je podriadená schopnosti okien usmerňovať vonkajšie faktory.

Na pozícii šéfa spoločnosti Xella pre strednú a východnú Európu je od 1. mája 2014, no skúseností so stavebným trhom na Slovensku má nepomerne viac. Hovorí, že tento rok na ňom eviduje pozitívne signály, ale ako pragmatik si stále kladie otázku, prečo je to tak.

Je jedno, že ste šikovnejší, vaša práca či výrobky kvalitné. Ak ich nedokážete správne predať a ponúknuť vhodnej cieľovej skupine, budete mať vždy menej práce ako vaša konkurencia. To je jeden z hlavných dôvodov prečo niektorí skončia s podnikaním skôr, ako začali.

Firma ebm-papst, výrobca ventilátorov a motorov s celosvetovým pôsobením, predstavuje svoju novinku v podobe mobilného ventilátora EC Aura, ktorý bol vyvinutý a vyrobený v Anglicku. Toto zariadenie vďaka svojej robustnej úprave, nízkej energetickej náročnosti a jednoduchej manipulácii v súčasnosti nemá konkurenciu

Práca bude v budúcnosti úspešná len na základe prvotriednej kvality. Keď BRUVO Slovakia v roku 2009 začalo výrobu plastových okien a dverí v novej výrobnej hale v Seredi, nikoho by ani vo sne nenapadlo, že tento projekt bude mať taký úspech. Výrobu sme odštartovali so 7 pracovníkmi, teraz máme 33 zamestnancov, ktorí pracujú v dennej produkcii.

Diaľnica D4 s celkovou dĺžkou približne 48 km v koridore Bratislava, Jarovce – Stupava – štátna hranica Slovenskej republiky a Rakúska je súčasťou siete diaľnic a rýchlostných ciest v Slovenskej republike od roku 2001.

V malom byte alebo úzkej chodbe dokážu na rozdiel od otočných dverí ušetriť miesto, v priestranných bytoch a domoch rozohrajú najmä v dvojkrídlovom variante doslova dizajnový koncert. Dverné krídla posúvajúce sa po murovanej alebo sklenenej priečke sú navyše maximálne kompatibilné a vyhovejú tak nárokom každého priestoru i prianiu svojho majiteľa.

Náklady na teplo sú pri každom bytovom dome odlišné a tvoria podstatnú časť výdavkov na bývanie. Po zavedení určitých opatrení sa však dajú znížiť až o polovicu, čo sa odzrkadlí pri ročnom zúčtovaní.

Pri správnom návrhu veľkosti zásobníka treba brať do úvahy aj množstvo spotrebovanej teplej vody v objekte. V súčasnosti sa kladie čoraz väčší dôraz na využívanie obnoviteľných zdrojov energie, z ktorých má veľký potenciál využiteľnosti práve slnečná energia. Vo väčšine prípadov je totiž energia dopadajúca na strechu budovy väčšia ako energia, ktorá sa v budove spotrebuje.

Popredný výskumný inštitút života v delte sa pozerá do budúcnosti. Revitalizácia tohto školského areálu využíva inovatívne technológie a koncepcie na zabezpečenie trvalo udržateľného rozvoja.

Jedným z materiálov vhodných na realizáciu podhľadu sú sadrovláknité dosky s profilovanou hranou. Dve dosky s profilovanou hranou sa spájajú natupo. Ich upevnenie sa uskutočňuje bez pnutia zvyčajnými spojovacími prostriedkami a v bežných osových vzdialenostiach. Do škáry sa vkladá armovacia páska. Používa sa samolepiaca armovacia páska, ktorá sa pred škárovaním nalepí na škáru.

Disperzné lepidlo Thomsit T 440 pod luxusnými tkanými axminsterskými kobercami zo Spojeného kráľovstva. Najväčšia hotelová kongresová sála v hlavnom meste s rozlohou 600 m2, moderne vybavené spa s bazénom a najvyšší americký bezpečnostný štandard, to je len časť ponuky, ktorý ponúka klientom biznis hotel „DoubleTree by Hilton Bratislava“. Podlahy v hoteli realizovala spoločnosť Koratex a pri lepení viac ako 7.000 m2 kobercov využila osvedčené podlahové systémy Thomsit.

Počas výstavby diela Panorama City – I. etapa v Bratislave, ktoré sa nachádza v susedstve novej budovy SND, nákupnej zóny Eurovea, ako aj výškového objektu Tower 115, bolo nevyhnutné navrhnúť a v extrémne krátkom čase aj zrealizovať hĺbkové založenie pomocou vŕtaných železobetónových pilót až do hĺbky 25,0 m pod úroveň základovej škáry. K tomuto riešeniu viedli výsledky geologického prieskumu a projektovaná výška obidvoch vežových častí objektu.