Aj pri aktuálne platnej legislatíve je bez problémov možné postaviť rodinný dom, ktorý bude primárne vykurovaný plynovým kondenzačným kotlom s doplnkovým obnoviteľným zdrojom tepla.
Stavebníctvo
Objednávateľom stavby ekoduktu pod názvom D3 Zelený most Svrčinovec bola Národná diaľničná spoločnosť, a.s., Bratislava, zhotoviteľom bolo združenie Zelený most Svrčinovec pod vedením spoločnosti VÁHOSTAV, a.s., Bratislava, a s druhým členom spoločnosťou COMBIN BANSKÁ ŠTIAVNICA, s. r. o., Banská Štiavnica.
Spoločnosť Doka spolu so svojou materskou spoločnosťou Umdasch Group predstavila na veľtrhu bauma 2025 v Mníchove viac ako 40 inovácií v oblasti debnenia, lešenia, digitalizácie a ďalších kľúčových oblastí pokrývajúcich životný cyklus stavby. Ich cieľom je zvýšiť efektívnosť a produktivitu na stavenisku a pripraviť tak monolitické stavby na budúcnosť.
Mestská architektúra sa v posledných desaťročiach vyvíja v duchu udržateľnosti, estetiky a funkčnosti. Moderné mestá kladú dôraz na kvalitné verejné priestory, ktoré nie sú len vizuálne atraktívne, ale aj praktické a trvácne.
Mesto Trnava avizuje ešte počas tohto roka spustenie architektonickej súťaže súvisiacej s projektom nových nájomných bytov na Okružnej ulici. Na stredajšej tlačovej konferencii to uviedol primátor Trnavy Peter Bročka. Predmetné nehnuteľnosti zahŕňajúce i dve výškové budovy sú aktuálne vo vlastníctve spoločnosti Vuje. Mesto ich kúpi za šesť miliónov eur.
Nájomné bývanie môže podporiť mobilitu za prácou. Rovnako jej môže pomôcť aj možnosť dôchodkových správcovských spoločností (DSS) investovať financie z druhého piliera do infraštruktúrnych projektov, pričom jednou z oblastí je napríklad výstavba bytov. Uviedla to prezidentka Konfederácie odborových zväzov (KOZ) Monika Uhlerová.
Mesto Detva plánuje obnoviť budovu bývalej školy vo svojej historickej časti. Informovala o tom prednostka Mestského úradu v Detve Viera Trokšiar Bystrianska. Viaceré staré domy v tejto lokalite sú obnovené, zničená poschodová stavba však dlhodobo chátra.
Len systémy, ktoré sú navzájom prepojené dokážu zabezpečiť optimálnu prevádzku budovy s prihliadnutím na maximálnu efektivitu. Aké technológie to umožňujú, nám prezradil Ing. Ladislav Juran, CEO spoločnosti INVIZO.
Rekonštrukcia striech starších budov zo spodnej strany je inovatívny a efektívny prístup, pri ktorom sa zachováva pôvodný vzhľad exteriéru a zároveň sa modernizuje interiér. Tento spôsob zateplenia je obzvlášť užitočný, keď je potrebné zvýšiť energetickú účinnosť budovy bez výrazného zásahu do jej exteriéru.
V súčasnosti, keď sa dôraz kladie na energetickú efektívnosť a trvalo udržateľný rozvoj, zohráva tepelná izolácia rozhodujúcu úlohu pri výstavbe a obnove priemyselných hál a budov. Jedným z najefektívnejších izolačných materiálov je expandovaný polystyrén (EPS). Vďaka svojim vlastnostiam spĺňa náročné požiadavky smernice o energetickej hospodárnosti budov (EPBD), ktorú stanovila Európska únia.
Modernizácia je navrhnutá s dôrazom na zachovanie súčasnej polohy trate a minimalizáciu zmien jej trasovania, pričom sa zachováva hlavný cieľ, a to zvýšenie traťovej rýchlosti zo súčasných 80 km/h na 120 km/h. Modernizácia úseku 3. etapy Čadca – št. hranica ČR/SR podľa dodatku č. 4 k zmluve o dielo bude ukončená v decembri tohto roku.
Mesto Košice predstavilo štyri lokality, kde by malo vyrásť prvých 720 štátom podporovaných nájomných bytov. Ide o ulice Jesenského, Thurzova, Clementisova a Popradská. Predseda vlády Robert Fico v súvislosti s tým zopakoval, že samospráva je na projekt veľmi dobre pripravená. Po pondelkovom pracovnom stretnutí zároveň vyzdvihol spoluprácu Úradu vlády SR a mesta.
Neustále sa zväčšujúca rozmanitosť dizajnových podlahových krytín z PVC kladie najvyššie požiadavky na lepidlá a podlahárske materiály, pretože tieto veľmi často reagujú s podlahovou krytinou. Následkom tejto reakcie môže byť tvorba škár z dôvodu rozmerových zmien alebo pnutí vplyvom migrácie látok.
Výstavba druhej etapy petržalskej trate nejeden raz narazila na problémy. Prví cestujúci sa ňou mali previezť ku koncu roka 2023, potom v roku 2024, no prevezú sa ňou až v roku 2025. A keďže sa blíži termín spustenia ostrej prevádzky, bratislavský magistrát pripravuje skúšobné jazdy električky na novej trati, pričom na radiále sa uskutočňuje aj dokončovanie priľahlej infraštruktúry. Po rokoch „bojov" je spustenie trate otázka len pár týždňov.
Z malej vízie k lídrovi na trhu – značka Terran oslavuje 25 rokov pôsobenia na Slovensku. Od skromných začiatkov v obci Neded až po medzinárodného výrobcu inovatívnych strešných systémov, spoločnosť prešla dynamickým technologickým vývojom. Dnes ponúka nielen klasické betónové škridly, ale aj moderné riešenia ako solárna škridla Generon. Terran tak spája tradíciu s inováciami, ekologickým prístupom a dôrazom na spokojnosť zákazníka.