Výstužné geomreže sú dnes neodmysliteľnou súčasťou ochrany dopravnej infraštruktúry, kde prispievajú k funkčnej a bezpečnej prevádzke na asfaltových cestách, diaľniciach a letiskách. Zároveň eliminujú tvorbu reflexných trhlín a reálne predlžujú životnosť povrchu vozoviek. Použitie špeciálneho výrobku GlasGrid® Rapid navyše výrazne urýchľuje opravy a umožňuje skrátiť čas potrebných dopravných obmedzení.
Stavebníctvo
Petržalská radiála je stále stavenisko. Najočakávanejší dopravný projekt hlavného mesta je realitou len pár týždňov. Za tento čas sa električkou previezli tisíce ľudí, vystúpili však na nedokončených zastávkach, pričom stavebné práce stále prebiehajú aj v okolí trate. Hlavné mesto dnes spresňuje, kedy dokončí zastávky, a rovnako ohlasuje nový projekt na konečnej zastávke pri Janíkovom dvore.
Cyklotrasa na Vajanského nábreží je témou aj v roku 2025. Projekt, ktorý rozdelil časť spoločnosti a proti ktorému zbierali politické body aj niektorí poslanci na hradnom kopci, mal prejsť úpravami. Nie všetky sa však podarilo zrealizovať – cyklotrasu stále neoddeľujú nové bezpečnejšie obrubníky, ktoré sľúbilo osadiť hlavné mesto po diskusiách s Ministerstvom dopravy SR. Tentoraz však nemá byť problém na strane mesta, ale dodávateľa.
Zlepšovací návrh zhotoviteľa môže zjednodušiť a urýchliť stavebné práce. To predstavujeme v článku, kde taký návrh rieši zmenu zakladania pilierov mostného objektu SO 215-00 Most na ceste I/18 nad R4 v km 12,19. Zhotoviteľom mostného objektu je spoločnosť VÁHOSTAV. Zodpovedne pripravený zlepšovací návrh môže pri odbornej a konštruktívnej komunikácii účastníkov výstavby priniesť pre zainteresovaných viaceré pozitívne efekty (termínové, technologické, ekonomické) počas celého procesu realizácie stavby.
Inovácie pre spoločnosť M2C Slovakia nie sú „buzzword“, ale každodenná realita. Drony používajú na čistenie fasád, roboty na upratovanie a zároveň aktívne investujú do technológií, ktoré posúvajú celý segment facility služieb dopredu. „Pre klientov chceme byť partnerom, ktorý rieši problémy moderným, efektívnym a zároveň udržateľným spôsobom,“ hovorí Peter Rihay, CEO M2C Slovakia & Hungary.
Slovenské stavebníctvo sa tohto roku dostalo do nepríjemnej situácie. Miera nezamestnanosti v priebehu roku dosiahla historické minimum, väčšinu domácich firiem preto trápi nedostatok pracovníkov, podľa štatistík z tohto roku až 86 percent. Počas letnej stavebnej sezóny sa navyše očakáva vyššia vyťaženosť. Pracovný trh starne, stavebné odbory strácajú na atraktivite a firmy preto narážajú na svoje limity. Výsledkom môže byť zvýšenie ceny stavebných prác aj materiálu.
Cestu ukazuje nová Štúdia rozvoja OZE ako súčasti udržateľného vykurovania na Slovensku, ktorú vypracovala Slovenská asociácia fotovoltického priemyslu a OZE (SAPI).
Dnes už pri stavbe domu nehľadíme iba na cenu a vzhľad, ale čoraz viac z nás premýšľa aj o tom, aké ekologické a trvalo udržateľné riešenia si vyberáme. Strecha je jedným z najdôležitejších prvkov domu a práve betónová strešná krytina je čoraz viac považovaná za "zelenú voľbu". Prečo?
Odparovanie vody značne znižuje tlakovú odolnosť zápachových uzávierok a treba ho zohľadniť pri návrhu odpadových potrubí vo vysokých budovách.
V prostredí modernej architektúry sa neustále zdôrazňuje vizuálny dizajn, energetická efektívnosť či inovatívne technológie. No jedna z najzákladnejších hodnôt bývania často uniká pozornosti – akustika. Tá tichá, no rozhodujúca kvalita priestoru ovplyvňuje zdravie, pohodu, komunikáciu i koncentráciu.
Súťaž na výstavbu úseku diaľnice D3 Oščadnica – Čadca, Bukov sa skončila. Vo víťaznom združení popri Váhostave figurujú Metrostav DS a maďarská firma Duna Aszfalt. Úsek postaví združenie za 230 miliónov eur bez DPH. TASR o tom informoval odbor komunikácie Ministerstva dopravy SR.
Tlak na rekonštrukciu Zochovej ulice, vrátane upokojenia Starometskej, je na hlavné mesto posledné roky veľký. Dôvodom je najmä tragická dopravná nehoda z roku 2022, ale aj chabá kvalita verejného priestoru či nebezpečná Staromestská, ktorá má charakter diaľnice. Dodnes sa udiali len čiastočné zmeny, ktoré budúci rok vyústia do rozsiahlejších úprav. Tie sa dotknú najmä pobytovej kvality, ale aj premávky v okolí nebezpečnej zastávky na Zochovej. Čo ale bude so Staromestskou ulicou?
Počas školských prázdnin v lete 2024 sa komplexne prestavala križovatka ulíc Vazovova a Mýtna v Bratislave, ktorá patrí medzi dôležité dopravné uzly centra mesta. Projekt priniesol zásadné skvalitnenie verejného priestoru, modernizáciu dopravnej infraštruktúry a zlepšenie bezpečnosti pre všetkých účastníkov cestnej premávky. Práce realizovala spoločnosť STRABAG s.r.o.
Budovanie vysokorýchlostných tratí (VRT) je jedným z najdôležitejších infraštruktúrnych projektov v strednej a vo východnej Európe. Vlani sa zástupcovia Českej republiky, Estónska, Maďarska, Lotyšska, Poľska a Slovenska zaviazali v Pražskom vyhlásení zvýšiť potenciál vysokorýchlostnej dopravnej siete medzi krajinami.
Depo Dopravného podniku Bratislava v Krasňanoch je po vyše 50 rokoch prevádzky komplexne obnovené za vyše 61 mil. eur. Začiatkom júla bolo skolaudované a električky z neho vyšli 27. júla 2025, v deň, keď začalo oficiálne fungovať električkové spojenie linkou č. 3 Rača – Južné mesto v Petržalke. Z depa sú vypravované aj električky č. 9 do Karlovej Vsi.