ASB Stavebníctvo Stránka 407

Stavebníctvo

Partneri sekcie:

Stavebné úpravy v interiéri si mnohokrát vyžadujú dostatok času a výber správnej metódy. Jednou z možností je suchá výstavba, konkrétne použitie sadrokartónového stavebného systému.

Kúpele Rajecké Teplice sú už na mape z roku 1376 označené ako Thermae. Profesor Cranz vo svojej balneografii podrobne popisuje stav kúpeľov v 17. storočí. Už vtedy boli pre hostí k dispozícii tri bazénové kúpele. Ku komplexnému rozvoju kúpeľníctva dochádza v 19. storočí, keď sa kúpele stali obľúbeným letoviskom šľachty a vysokej aristokracie. Začiatkom 20. storočia sa vybudovali nové liečebné komplexy a neskôr kúpalisko s termálnou vodou.

Železničná stanica Hauma je nový ukážkový projekt izraelského hlavného mesta. Pri tomto národnom megaprojekte ide o centrálnu podzemnú železničnú stanicu, ktorá zabezpečí nové rýchlostné spojenie medzi Tel Avivom a Jeruzalemom. Je lokalizovaná na námestí medzi jeruzalemskou hlavnou autobusovou a električkovou stanicou.

Bezpečné odvodnenie veľkých strešných plôch Odvodnenie veľkých strešných plôch sa stáva čoraz dôležitejšou úlohou pri modernej výstavbe obytných, priemyselných, komerčných a výškových budov a v mnohých krajinách podlieha národným predpisom a normám. Časté zrážky s veľkou intenzitou sú príčinou zvyšovania požiadaviek na plánovanie a realizáciu odvodňovacích a kanalizačných systémov s cieľom bezpečného odvedenia aj veľkého množstva vody.

O budúcej energetickej náročnosti budov rozhodujú kvalitné okná a dvere, strecha, možnosti pasívneho využívania slnečného žiarenia či aktívneho využívania obnoviteľných zdrojov energie a v neposlednom rade aj tepelnotechnické parametre obvodových konštrukcií objektu.

Realizácia hydroizolácie a vibroizolácie na stavbe Jinonickej vyhliadky bola z dôvodu umiestnenia spodnej stavby bezprostredne nad tunelom metra (zastávka Jinonice) v Prahe náročná. Problém spôsobovala aj hladina podzemnej vody, ktorá sa odčerpávala provizórnymi studňami počas celej výstavby.

 Jubilejný 15. ročník veľtrhu Aqua-therm sa niesol v znamení extrémne zlého zimného počasia, ani to však neodradilo takmer 12 000 návštevníkov od cesty do Nitry. Že dobre urobili, potvrdzuje ich 90-percentná spokojnosť s ponukou vystavovateľov. Až 94 % z nich potvrdilo, že sa do Nitry opäť vrátia aj v roku 2014.

Zavedenie optimálneho systému facility managementu dokáže vniesť do správy budov režim a poriadok. Ak ide o spoločnosť, ktorá prevádzkuje viac ako 200 nehnuteľností, predstavuje zavedenie systému pomerne veľkú výzvu. Ako sa s touto výzvou vyrovnali poskytovatelia služieb facility managementu a tvorcovia podporného softvéru vo VÚB banke?

Základná škola v Tušickej Novej Vsi má novú strechu. Po dlhých rokoch neustálych problémov so zatekaním sa konečne podarilo havarijný stav strešnej krytiny vyriešiť. Neestetické vlhké škvrny zo stien v triedach zmizli a žiaci sa už môžu plne sústrediť na výučbu. Strecha základnej školy v súčasnosti nezateká, a to vďaka novej technológii mikroventilačných pásov modifikovaných SBS kaučukom.

Použitie metódy žltej knihy FIDIC-u na obstarávanie úsekov diaľnice D1 sa po zrušení PPP projektu (projekt, výstavba a prevádzka dopravných stavieb diaľnice D1) stalo nevyhnutnosťou, ktorá má súvis s časovou tiesňou vyvolanou možným financovaním aktuálnych úsekov z fondov Európskej únie.

Tvorba trhlín v betónových konštrukciách je dnes bežným javom aj napriek stálej snahe skvalitňovať proces výstavby, či už používaním správnych prísad do betónu, alebo dodržovaním technologických pravidiel pri betonáži. Vznik trhlín vo všetkých cementových materiáloch (jednotlivé druhy betónu a malty) vedie k znižovaniu pevnosti a životnosti stavebných konštrukcií.

Trať v medzistaničnom úseku Devínska Nová Ves – Zohor je súčasťou IV. medzinárodného železničného koridoru Berlín – Praha – Kúty – Bratislava – Štúrovo – Budapešť – Konstanca – Istanbul. Cez územie Slovenska prechádza v dĺžke 210 km. V roku 2000 podpísali generálni riaditelia Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) a Českých dráh (ČD) Memorandum o modernizácii železničného spojenia Praha – Bratislava. Predstavitelia oboch železníc sa zaviazali zvýšiť traťovú rýchlosť pre osobnú dopravu na 160 km/h a pre nákladnú dopravu na 120 km/h. Memorandum bolo východiskom modernizácie koridoru č. IV na Slovensku.

Odstránenie nadmernej vlhkosti zo stavebných konštrukcií je jednou z najťažších a najčastejších úloh súčasnej ­stavebnej praxe. Existuje viacero technológií sanácií, pričom každá má špecifický spôsob zhotovenia a rozdielny princíp pôsobenia. Konečnému návrhu konkrétnej hlavnej sanačnej technológie tak predchádza zložitý výber založený na vopred vykonaných prieskumoch.

Značka OSMA je na českom a slovenskom trhu viac ako 19 rokov a za ten čas sa stala synonymom nielen kvality, ale aj dokonalého prepojenia výroby, kontroly kvality, obchodného a poradenského servisu. Veľký dôraz sa tiež kladie na šetrný prístup k prírode – dokonalá tesnosť prepojených prvkov kanalizačných systémov OSMA je samozrejmosťou. Jedným z prvkov, ktorý sa na tom podieľa, je spoľahlivý odpadový systém HT-Systém PLUS (PP)® od spoločnosti Gebr. Ostendorf – OSMA zpracování plastů, s. r. o.