BAU 2007 – najväčší stavebný veľtrh v Európe
Galéria(6)

BAU 2007 – najväčší stavebný veľtrh v Európe

Partneri sekcie:

V dňoch 15. až 20. januára tohto roku sa v Mníchove konal medzinárodný stavebný veľtrh BAU. V 17 halách sa na ploche 180000 m2 stretlo viac ako 2000 vystavovateľov zo 44 štátov celého sveta, aby tu predstavili najnovšie produkty z oblasti stavebných materiálov, systémov a technológií. Medzi nimi boli aj dve firmy zo Slovenska. JAGA nechýbala.

BAU je stavebný veľtrh zameraný na prezentáciu produktov, technológií a systémov v stavebníctve. Považuje sa za najväčší veľtrh svojho druhu v Európe. Koná sa každé dva roky v Mníchove. Dôvodom narastajúceho záujmu o BAU je okrem iného vysoká úroveň, ktorú organizátori ponúkajú vystavovateľom i návštevníkom. Cena za stánok pritom neprevyšuje cenu, ktorú si účtuje organizátor výstavy CONECO. Rozľahlé haly sú logicky a prehľadne usporiadané. Veľkým plusom je aj kvalitná vzduchotechnika. Prístup k informáciám zabezpečovali informačné stánky s ochotným personálom, ktoré tvorili neoddeliteľnú súčasť každej haly. Samozrejmosťou boli rozľahlé parkoviská a parkovacie domy s dobrou organizáciou dopravy.

JAGA na BAU

Na tomto najvýznamnejšom európskom stavebnom veľtrhu sa už druhýkrát zúčastnilo aj vydavateľstvo JAGA. Vydavateľstvo, ktoré disponuje uceleným portfóliom stavebníckej literatúry na Slovensku i v Čechách, tu prezentovalo svoju knižnú a časopiseckú produkciu a nadväzovalo kontakty s potenciálnymi partnermi. „Veľtrh si podobne ako pred dvoma rokmi zachoval vysokú úroveň služieb pre vystavovateľov i návštevníkov, príjemne prekvapila ochota personálu,“ hovorí o svojich dojmoch Róbert Hošták. „Nespornou výhodou je, že sa organizuje každé dva roky. Preto vystavovatelia prejavujú enormný záujem o účasť a predstavujú veľa zaujímavých noviniek. Aj naša tohtoročná prítomnosť na BAU splnila očakávania a už premýšľame o svojej participácii na tejto akcii opäť o dva roky.“ Druhou spoločnosťou, ktorá na veľtrhu prezentovala slovenské výrobky, bola spoločnosť Hofatex Smrečina.

Nové možnosti spolupráce

Účasť na takom významnom podujatí prinesie firme nielen možnosť zviditeľniť sa, ale najmä príležitosť získať nové kontakty a nadviazať spoluprácu so spoločnosťami z celej Európy. Ak sa chce slovenský výrobca presadiť v zahraničí, je účasť na BAU v Mníchove len špičkou ľadovca, pod ktorou sa skrýva veľa práce a úsilia. V prvom rade si výrobca musí zaistiť vo zvolenom regióne predajcu, pretože bez neho sa tovar ku konečnému spotrebiteľovi nedostane. Potom aj prostredníctvom účasti na medzinárodných veľtrhoch hľadá nové kontakty a možnosti spolupráce. Výsledkom je možnosť ponúknuť svoje výrobky i v ďalších krajinách a prienik na nový trh.

Nízka účasť slovenských firiem na veľtrhu je pri súčasnom stavebnom boome prekvapením. Mnohé spoločnosti totiž deklarujú, že sa chcú presadiť v Európe svojimi výrobkami alebo službami. Zo susedných postkomunistických krajín malo nižšiu účasť už iba Maďarsko. Napriek tomu usporiadatelia zaznamenali oproti minulému ročníku veľký nárast vystavovateľov z východnej a juhovýchodnej Európy a dokonca aj z Ázie.

 

Ľubica Gregorová, Milan Bohunický
Foto: archív vydavateľstva