Známka vkusu
Galéria(4)

Známka vkusu

Partneri sekcie:

Hotely stavajú developeri v súčasnosti naozaj všade, kde sa len dá. Aj tam, kde by laik na prvý pohľad povedal, že sa už žiadna budova zmestiť nemôže. Ukážkou toho, ako sa aj zdanlivo malý priestor môže stať staveniskom veľkého hotela, je projekt z dielne architektonického štúdia Ateliér 3M. A nielen to. Prekvapuje svojou netradičnosťou a citlivým spracovaním s ohľadom na miesto, kde bude stáť. Jeho fasáda bude galériou obrazov so zúbkovaným okrajom. Prečo? Ideový námet pre vonkajšie stvárnenie totiž ponúkla autorom jeho budúca adresa.

Pozemok na Poštovej ulici v Bratislave obsadí hotel, ktorý bude s jej názvom korešpondovať aj svojím vonkajším vzhľadom. Sedempodlažná budova bude súčasne susediť s bočnými stenami budov na Vysokej ulici a vhodne vyplní priestor doteraz zívajúci prázdnotou. Zeleň jej však za obeť nepadne. Umne sa vyhne existujúcemu stromoradiu pozdĺž ulice a nevezme jej doterajší charakter parčíka, na ktorý si už verejnosť počas dlhých rokov zvykla.

V hoteli bude 201 izieb, jeho súčasťou budú aj obchodné priestory na prvých dvoch podlažiach, kongresové sály, reštau­rácia, bar a wellness centrum. Zaskleným mostom bude prepojený s jeho druhou, nižšou – päťpodlažnou časťou. Objekt má vlastnú podzemnú garáž so stovkou parkovacích miest.

Na príjazdovej Vysokej ulici panujú pomerne stiesnené dopravné podmienky. Projekt preto pamätal aj na svetelnú synchronizáciu s vjazdom do podzemnej garáže blízko polyfunkčného objektu Tatra centra. Stavba by mala byť dokončená na budúci rok. Prevádzkovať ju bude rakúska skupina Verkehrsbűro ako Austria Trend Hotel Bratislava. Ide o prvé ubytovacie zariadenie tejto skupiny na Slovensku.

Treba povedať, že investor mal o vzhľade budovy pôvodne iné predstavy. „Projekt vznikal už v roku 2003. Až neskôr sme prišli na myšlienku nechať sa inšpirovať Poštovou ulicou a na fasádu sme umiestnili poštové známky,“ potvrdzuje jeden z autorov projektu Marián Pokrivčák. Vďaka nim nebudú mať hoteloví hostia výhľad z izby cez klasické číre sklo. Nebude však zastrený, iba obohatený grafickým motívom na okne izby, čitateľným aj zvnútra.

Rozloženie známok na fasáde navyše vytvára dojem nepravidelného rozmiestnenia izieb a vtláča projektu nádych ležérnej, sympaticky nedbalej moderny. „Bude to ako pasparta predsadená pred okno. Oslovili sme už slovenských výtvarníkov, ktorí pre známky pripravia návrhy motívov,“ vysvetľuje Pokrivčák.

Celkovú „poštovosť“ hotela podčiarkuje podsvietenie zabudované v chodníku Poštovej ulice. Jednotlivé jeho svetielka sú nositeľmi motívov poštových pečiatok z celého Slovenska aj sveta. Charakter hotelového interiéru nie je ešte celkom uzavretou záležitosťou. Podľa slov Mariána Pokrivčáka by však mal aj vo vnútri zvíťaziť dizajn, ktorý bude v súlade s vonkajškom hotela.

Hotel, ktorého okná sa budú na svet pozerať cez poštové známky, by si aj sám zaslúžil nejakú známku. Všetko nasvedčuje tomu, že bude mať plné právo dostať od svojich hostí aj každodenných okoloidúcich najvyššiu známku vkusu.

Hotel Poštová ulica

Miesto: Bratislava – Poštová/Vysoká ul.
Charakter stavby: novostavba
Autori: Ing. arch. Marián Pokrivčák, Ing. arch. Monika Štekláčová
Spolupráca: Ing. arch. P. Návrat, Ing. arch. P. Janáčiová, Ing. arch. P. Sedláček
Investor: Koliba Plus Slovakia, s. r. o., ­Bratislava
Generálny projektant: Atelier 3M, s. r. o.
Obostavaný priestor: 69 000 m3
Počet hotelových izieb: 201
Počet parkovacích miest: 104
Začiatok výstavby: 02/2008
Ukončenie výstavby: 09/2009
Celkové náklady stavby: 800 mil. Sk

Peter Zeman
Vizualizácie: Atelier 3M, s. r. o.