V rámci stavby sa v intraviláne mesta Kolárovo zrealizuje tlaková kanalizácia na odvádzanie splaškových odpadových vôd v dĺžke 26 375,35 m, výtlačné potrubie z čerpacích staníc v dĺžke 2 128,05 m a tlakové kanalizačné odbočenia v dĺžke 17 701,79 m. Obnovia sa dve čerpacie stanice (ČS1 a ČS2), postaví sa jedna nová (ČS3) a zrekonštruuje sa hlavná čerpacia stanica (HČS). Vybuduje sa tiež mechanicko-biologická čistiareň odpadových vôd (ČOV) pre 13 750 EO vrátane objektov kalového hospodárstva.
Hlavná etapa obnovy rýchlostnej cesty R1 Via Pribina bude dokončená o mesiac skôr oproti pôvodnému zámeru. Práce boli plánované do 22. septembra. Koncesionár rýchlostnej cesty R1, spoločnosť Via Pribina, obnovil v rámci tohtoročnej rekonštrukcie 37 kilometrov vozovky v smere na Bratislavu, informovala spoločnosť.
Hlavná stanica v Bratislave je hanbou dlhé desaťročia. Jej budúcnosť sa snažili riešiť všetky vlády, vrátane tej súčasnej, ktorá nad radikálnejšou rekonštrukciou len mávla rukou. Ministerstvo dopravy SR od začiatku presadzuje len čiastočné úpravy, slovenské železnice ale nedávno zverejnili viaceré zaujímavé detaily, ktoré opisujú dosiaľ najväčšie zásahy do staničnej budovy za posledné dekády. Budú stačiť?
Petržalská električka je dnes jednou z najdiskutovanejších tém v Bratislave. Hlavné mesto sa sústredí na jej úplné dokončenie a postupne finalizuje neupravené okolie, zastávky, cesty a mosty. Petržalka ale môže v budúcnosti získať ďalšie rozšírenie trate – v plánoch je potiahnuť električku aj do ďalších častí najväčšieho slovenského sídliska, čo by zásadne zmenilo tvár tejto mestskej časti. Je ale takéto rozšírenie vôbec reálne a dokáže ho Bratislava zrealizovať?
Je renomovaným odborníkom v oblasti dopravných stavieb, špecializuje sa na mosty a betónové konštrukcie. Svoju prax začal v Doprastave, neskôr bol spoluzakladateľom spoločnosti CEMOS a stal sa jej konateľom. Má bohaté skúsenosti s návrhom a realizáciou významných dopravných stavieb. František Brliť je jedným z nominovaných v oceňovaní ASB GALA v kategórii Osobnosť architektúry a stavebníctva.
Ako sa v letnom meste odlišuje teplota na rušnej križovatke od tej v obytnom vnútrobloku? Jedným slovom: výrazne. Certifikované merania, ktoré uskutočnili v polovici júla odborníci z Technickej univerzity v Košiciach, však preukázali nielen rozdiely vonkajšej teploty, ale aj úrovne hluku či znečistenia ovzdušia.
Budova Propellera na Rázusovom nábreží v bratislavskom Starom Meste by mohla byť opäť otvorená uprostred jesene. Predpokladá to jej nový nájomca, ktorý v súčasnosti vykonáva v objekte ešte stavebné práce a úpravy.
Košice v posledných rokoch prechádzajú dynamickým stavebným rozvojom, ktorý mení charakter viacerých štvrtí a prináša nové možnosti bývania. Do popredia sa dostávajú moderné projekty s dôrazom na udržateľnosť, zeleň a kvalitnú občiansku vybavenosť. Jedným z príkladov novej generácie rezidenčných projektov sú aj Byty Popradská na Terase.
PAAS prináša inovatívne riešenia pre efektívnu správu parkovania, od automatizovaných parkovacích veží Stowera až po optimalizáciu existujúcich kapacít. Naše technológie a profesionálna správa pomáhajú investorom, firmám a správcom nehnuteľností maximalizovať využitie priestoru, znížiť náklady a zvýšiť komfort parkovania.
Prichádza zmena. JTRE mení projekt novej výškovej dominanty, ktorá by mala vygradovať panorámu downtownu Bratislavy. To prináša so sebou výzvy, plánovaná veža s najväčšou pravdepodobnosťou prekoná výšku prvého bratislavského mrakodrapu Eurovea Tower.
Táto stavebná spoločnosť realizuje zákazky pre súkromných investorov v BIM-e a elektronizáciu považuje za pomoc. Veľkou výzvou pre celý stavebný sektor je podľa nej nárazový nedostatok ľudských zdrojov, v čom by mal viac pomôcť štát v školskej príprave.
Digitálny obraz štátu mal slúžiť potrebám územného plánovania a stavebného konania a súčasne byť významným prvkom stavebnej reformy. Pomohol by úradom, developerom, investorom, občanom. Slovensko by patrilo ku krajinám, ktoré sa od „papiera“ cez elektronizáciu prepracovali k digitalizácii na úrovni 21. storočia.