image 63056 25 v1

Nadčasový showroom: to najlepšie z kúpeľne

Partneri sekcie:

Rodina, ktorá sa pustila pred viac ako desiatimi rokmi do spoločného podnikania, dokázala posunúť slovenské a české kúpeľne na vyššiu – európsku – úroveň. Tie spoločne s vlastnými príbehmi pôsobia na jednom mieste... V kúpeľňovom showroome, ktorý sa vymyká akejkoľvek konzervatívnosti. Na otázky odpovedal Marek Vágai, riaditeľ spoločnosti ViVa.

Ako sa začala vaša cesta ku kúpeľniam?
Inšpiroval nás otec, ktorý sa venoval práve kúpeľniam. Chcelo to ale niečo viac, aby sme sa líšili od ostatných. Spojili sme svoje sily a vytvorili ViVu.

Čo treba na to, aby sa z malej rodinnej firmy stal jeden z popredných dodávateľov?
Jedno jediné… Prácu. Neustále sa venovať svojmu biznisu, inšpirovať a informovať sa, nechať sa pohltiť pokrokom vo svete kúpeľní. Približne každé dva mesiace prichádzajú na trh nové modely, čo zapríčinilo, že po dvoch rokoch sme museli náš showroom zväčšiť, kompletne ho zrekonštruovať a zmodernizovať. Takže v neposlednom rade je podnikanie neustála investícia.

Vaša ponuka je skutočne pestrá. Okrem množstva produktov ponúkate aj vzdelanie.
Je to tak. Naším cieľom je nielen predať, ale aj naučiť. Vo svojich priestoroch realizujeme školenia určené architektom, servisným technikom, predajcom, ale aj študentom. Na to je potrebný kvalifikovaný personál, ktorý určite máme. To, čo nenájdu u nás, sa im snažíme priblížiť prostredníctvom ciest do Nemecka, ktoré pre klientov organizujeme. Je dôležité povedať, že sa nezameriavame na konečného zákazníka, ale na tých, ktorí s ním pracujú a prichádzajú do kontaktu. Naším cieľom, čo sa nielen vzdelania, ale aj predaja týka, je veľkoobchod.

Produkty, vzdelanie… Čo sa ešte u vás nájde?
Individuálny prístup, callcentrum, dodávka do 24 hodín či vlastná sieť servisnej činnosti. Zameriavame sa preto na všetko, čo by mohlo komfort našich zákazníkov zvýšiť či zdokonaliť.

Vráťme sa späť k showroomu. Ten prešiel kompletnou rekonštrukciou, ktorá len podčiarkla jedinečnosť produktov.
To bol presne náš cieľ. Aby sa náš showroom stal srdcom značiek, ktoré prezentujeme. Nepredávame nič, čo by sme predtým nevyskúšali, takže sme si istí tým, čo ponúkame svojim klientom. Vystavujeme aj celé výrobné programy, reálne podoby kúpeľňového nábytku, rozšírili sme portfólio o dizajnové radiátory. Dôležité však je, že ukazujeme predajcom, ktorí sa zameriavajú práve na konečného zákazníka, ako produkty správne prezentovať. Náš showroom poskytuje možnosť načerpať dokonalú inšpiráciu po viacerých stránkach.

Jednou z najväčších predností, ktorými ViVa disponuje, je koncept čistoty, ktorý necháva vyniknúť nezvyčajné detaily. Tento koncept uplatňuje nielen pri výrobkoch, ale aj v samotnom srdci diania, v showroome, kde čistotu a jemnosť celého priestoru dopĺňa netradičná vertikálna záhrada.

Jednou z najväčších predností, ktorými ViVa disponuje, je koncept čistoty, ktorý necháva vyniknúť nezvyčajné detaily. Tento koncept uplatňuje nielen pri výrobkoch, ale aj v samotnom srdci diania, v showroome, kde čistotu a jemnosť celého priestoru dopĺňa netradičná vertikálna záhrada.

Ako sa zmenili trendy za posledných 10 rokov?
Zmenili sa úplne. Nejde možno ani tak o trendy, výrobcovia neustále prichádzajú s niečím novým, oveľa praktickejším a funkčnejším. Zmenili sa hlavne zákazníci. Vyznajú sa, sú informovaní, preto nie je možné predávať, ponúkať bez vyškolených odborníkov a bez toho, aby sme neboli presvedčení o kvalite výrobkov. A to je práve dôvod, prečo sa sem klienti vracajú. Bez investície do odborníkov by rozvoj ViVy nebol možný. Kúpeľňa už nie je o jednotlivých kusoch, ale je to kompletný systém, ktorý si spomínanú odbornosť vyžaduje. Takže nielen predaj, školenia, ale aj vlastní servisní technici či montážne skupiny.

Praktickosť vraj posúva predaj ďalej. Platí to aj o kúpeľniach?
Určite áno. Krása už dávno nie je všetko. Zvyšuje sa kvalita použitého materiálu, prostredníctvom iPhonu sa dokážete pripojiť na vaňu a spustiť hudbu, ktorá vďaka použitému materiálu rezonuje celou vaňou, saunu stačí zapojiť do zástrčky, odpad sprchovacieho kúta sa nenachádza vo vaničke, ale v stene, vďaka čomu je vanička jednoliata, pákové ovládanie nahrádzajú tlačidlá alebo batéria, ktorej sa stačí dotknúť predlaktím, aby sme pustili vodu, ak máme špinavé ruky. Každý jeden vystavovaný kus je niečím výnimočný, zaujímavý, iný a každý si so sebou nesie vlastný príbeh.

Dizajn či praktickosť, obe sú spojené s pokrokom, za ktorý sa platí. Ako je to s cenami?
Ceny sa posunuli smerom dole – k zákazníkovi. Výrobky sú tak oproti minulosti určite dostupnejšie a nie je to na úkor kvality.

Marek Vágai
Riaditeľ spoločnosti ViVa, ktorá je popredným predstaviteľom vo svete kúpeľňových štúdií a dodávateľom pre developerské projekty na Slovensku a v Čechách.