image 74906 25 v1

Terran: Meníme názov, kvalita sa nemení

Partneri sekcie:

Spoločnosť Mediterran Slovakia s.r.o., výrobca betónovej strešnej krytiny a kompletného príslušenstva, zavŕšila proces rebrandingu zmenou názvu značky. Od januára tohto roku pôsobí na trhu pod novým označením. O dôvodoch zmeny a ďalších plánoch sme sa rozprávali s konateľom spoločnosti Ing. Tomášom Bábicsom.

Prečo sa rozhodla spoločnosť ­Mediterran pre zmenu produktovej značky? Na trhu už od začiatku roku fungujete pod novým názvom Terran.
Pôvodný názov značky Mediterran, ktorý označuje oblasť okolo Stredozemného mora, bol vhodný v čase, keď sme vyrábali primárne strešnú krytinu s vlnitým profilom, ktorá je pre Stredomorie typická. Spoločnosť sa spočiatku práve na tento trh orientovala. Postupne sa však začalo rozširovať portfólio ponúkaných produktov, pribudli nové typy strešnej krytiny s rovným profilom. Produkcia sa tak postupne odklonila od výroby strešnej krytiny inšpirovanej Stredomorím a zmenil sa aj cieľový trh. Väčšina našich zákazníkov tak v súčasnosti pochádza zo strednej Európy. Názov značky teda prestal reflektovať aktuálny stav, a preto sme sa rozhodli pre jeho zmenu. Treba však zdôrazniť, že názov spoločnosti sa nemení, rozhodli sme sa zmeniť len značku. V žiadnom prípade sa nemení ani kvalita či spôsob výroby našich produktov.  

Čo vyjadruje nový názov značky?
Názov Terran vychádza z latinského terra, čo znamená zem. Nové označenie má evokovať produkty, ktoré svojou kvalitou i dizajnom obstoja kdekoľvek na svete.  

Zaujímavé je, že nový názov značky vychádza z toho pôvodného. Po vypustení prívlastku „medi“ zostal z Mediterranu Terran. Boli v hre aj nejaké iné alternatívy?
V hre bolo viacero návrhov, nakoniec sa nám však zdalo logické použiť názov Terran. Pred niekoľkými rokmi sme navyše zmenili logo, s ktorým sme spokojní a jeho tvar sme si chceli ponechať, čo tiež zavážilo.

Aktuálne sa veľa hovorí o kríze v stavebníctve. Nebol to pomerne riskan­tný krok? Nebojíte sa, že si vás zákazníci nebudú vedieť spojiť s novou značkou?
Všetko nové, samozrejme, prestavuje určité riziko. Zmena názvu značky bola posledným krokom našej novopostavenej obchodnej koncepcie. Myslíme si, že korektným prístupom k našim zákazníkom si podiel na trhu udržíme a postupne aj zvýšime.

Čo od tejto zmeny spoločnosť očakáva?
So zmenou značky sa súčasne rozširuje aj naše portfólio o nový produkt – ľahkú strešnú krytinu. Veríme, že aj vďaka tomu oslovíme viac potenciálnych zákazníkov a zvýšime svoj podiel na domácom trhu.

Zmena názvu súvisí s postupným rebrandingom značky. Čo všetko je jeho súčasťou? Ako tento proces prebiehal?
Prvým krokom tohto procesu bola zmena loga a následne nový slogan. Prvoradým cieľom bolo deklarovať farebnosť našich produktov, teda pestrú ponuku produktov rôznych farieb, o čom hovorí aj náš nový slogan, ktorý znie „Farebný svet striech“. Ďalším krokom bola mediálna prezentácia našej spoločnosti a našich produktov. Zmena názvu značky predstavuje poslednú fázu tohto procesu.

Súvisia so zmenou názvu značky aj nejaké zmeny vo vlastníckych pomeroch?
Nie, štruktúra majiteľov spoločnosti zostáva naďalej rovnaká. Stretli sme sa však už aj s názormi, že spoločnosť sme predali, zachraňujeme aktíva, stojíme pred krachom a podobne. Chcem ubezpečiť všetkých našich partnerov aj zákazníkov, že stojíme na pevných nohách.

Sortiment sa rozrástol o novinku, plánujete aj nejaké ďalšie zmeny? Prestane sa s výrobou niektorých produktov, napríklad tých, ktoré sa primárne viazali na predchádzajúci názov značky?
Portfólio sa rozrástlo o už spomínanú strešnú krytinu, ktorá zaujme svojím netradičným profilom v tvare sínusoidy a najmä nízkou hmotnosťou. Je určená na rekonštrukcie, no rozhodne predstavuje zaujímavé riešenie aj v prípade novostavieb. Všetky ostatné výrobky zostávajú v sortimente značky aj naďalej.

Premietne sa zmena názvu značky do cien produktov?  
Nie, táto zmena ceny našich produktov v žiadnom smere neovplyvní.

Na zmenu názvu sa viaže aj reklamná kampaň. Akými spôsobmi sa snažíte informovať laickú i odbornú verejnosť o tomto kroku?
Zmenu názvu značky sme sa rozhodli podporiť mediálnou kampaňou prostredníctvom rôznych reklamných nosičov, bilbordov a rôznych médií. Naplánované sú aj články v rôznych nielen odborných periodikách.

Podporí spoločnosť zmenu značky nejakou akciou pre predajcov, prípadne koncového zákazníka?
Áno, určite. Aktuálne pripravujeme zľavové akcie na svoje produkty.

Aké sú najbližšie plány spoločnosti? Čo pripravujete v oblasti inovácií?
Nechcem predbiehať udalosti, no máme pomerne veľké plány, ktoré budeme rovnako ako doteraz postupne krok za krokom realizovať a dúfame, že postupne prinesú želané výsledky.

Otázku výberu strešnej krytiny riešia tisíce domácností u nás. Aké sú hlavné výhody tej betónovej? Prečo by ste ju odporúčali koncovému zákazníkovi?
Medzi charakteristické vlastnosti kvalitnej betónovej strešnej krytiny by som určite zaradil jej pevnosť, nosnosť, tvarovú stálosť, vodotesnosť i mrazuvzdornosť. K nesporným plusom takejto krytiny patrí odolnosť proti rozmanitým poveternostným vplyvom, farebná stálosť, jednoduchá montáž, ako aj kvalitná povrchová úprava.

Ak by ste si išli teraz stavať rodinný dom, ktorý produkt z portfólia značky by ste si vybrali?
Výber strešnej krytiny, samozrejme, ovplyvňuje celkový charakter domu, sklon strechy, osobné preferencie zákazníka a ďalšie faktory. Sme schopní svojimi výrobkami uspokojiť naozaj rozmanité požiadavky. Mne osobne sa v súčasnosti typovo páčia klasické domy z prostredia strednej Európy, preto by som si určite vybral strešnú krytinu Danubia s povrchovou úpravou Evo alebo Coppo, ktorá krásne zapadá do našich podmienok. Na streche svojho domu však momentálne máme modernú škridlu Zenit s povrchovou úpravou Antická červená, no uvažovali sme aj o strešnej krytine Runda.

text: red     
foto: Terran