Tvoríme most medzi výrobcami a užívateľmi (profil spoločnosti Wolseley Slovakia, s. r. o.)
Galéria(5)

Tvoríme most medzi výrobcami a užívateľmi (profil spoločnosti Wolseley Slovakia, s. r. o.)

Vytvorenie dobrých vzťahov s dodávateľmi, zákazníkmi, zamestnancami a finančnými inštitúciami určite nie je na trhu so stavebnými materiálmi jednoduché. O tom, ako sa spoločnosti Wolseley Slovakia, s. r. o., darí premosťovať tieto často komplikované brehy, nám porozprával manažérový riaditeľ spoločnosti Ing. Martin Zavacký.




Vaša spoločnosť pôsobí na slovenskom trhu od roku 1995. Akým vývojom prešla od svojho založenia?

Woodcote Slovensko založila spoločnosť Woodcote Stavební materiály, s. r. o., so sídlom v Čechách. Firma začínala v Bratislave a postupne sme otvárali pobočky v Prešove, Žiline, Trnave, Žiari nad Hronom, Košiciach, Poprade a Trenčíne. Medzitým sme presunuli distribučné centrum z Bratislavy do Žiaru nad Hronom. Následne sme otvorili stredisko R1 Centrum, ktoré sa nachádza v Bratislave a ako jediné sa zameriava na predaj dverí a parkiet.

Výraznou zmenou prešla spoločnosť Woodcote Slovakia, s. r. o, v roku 2006, keď ju kúpil koncern Wolseley.

V začiatkoch ste zabezpečovali výhradne distribúciu stavebných materiálov a teraz ich už vo svojich pobočkách aj predávate…

Materiál na suchú výstavbu, ktorý sme najprv iba distribuovali, tvorí hlavnú časť nášho predaja (sadrokartóny, tepelné izolácie, parkety). Tento sortiment ponúkajú všetky naše prevádzky. Keďže chceme vytvárať pre našich klientov ucelený balík produktov, v niektorých prevádzkach už ponúkame aj výrobky na hrubú stavbu.

V jednotlivých prevádzkach ponúkate teda rozličný sortiment…

Áno, je to rôzne, napríklad Trnava nepredáva HSV stavebný materiál. V Bratislave sa predáva aj HSV stavebný mate­riál, no najviac zastúpené sú materiály na suchú výstavbu. V Žiari nad Hronom predávame najmä sortiment na HSV stavbu. V strediskách existujú aj rôzne formy predaja, závisí to od rozvinutia pobočky a regiónu.

Kontrolujete kvalitu produktov, ktoré ­ponúkate?

Istý čas mali mať všetky dovezené materiály technické osvedčenie, certifikáty a preukázania zhody. Keďže sme boli vtedy výhradný dovozca tepelných izolácií na Slovensko, mali sme certifikačnú povinnosť. Náš kontakt s technickými skúšobňami v Bratislave, Štrbe, Nitre a Prešove bol pravidelný. Zabezpečovali sme, aby produkty spĺňali slovenské technické normy. Teraz, keď sú v platnosti európske normy, je tento proces jednoduchší. Každý výrobca má svoje osvedčenie, ktoré musí preukazovať. Dnes zabezpečujeme certifikát len pre zatepľovací systém Extherm.

Ste teda výrobcom tohto systému Extherm?

Systém Extherm predstavuje súbor overených produktov od významných výrobcov z Čiech, Poľska Maďarska. Je to kontaktný zatepľovací systém, ktorý možno vytvoriť z minerálneho zatepľovacieho materiálu alebo polystyrénu. Jeho komponenty sa odskúšali ako celok. Na základe toho nám technický inštitút vydal osvedčenie kvality (podľa ETAG). Ponúkame kompletný systém, grafické návrhy, tepelnotechnické výpočty, dozor na stavbe a certifikáciu montážnych firiem. Odporúčame zákazníkom licencované firmy, ktoré sme odskúšali.

Pripravujete školenia pre realizačné firmy, ktoré pracujú s týmto zatepľovacím systémom?

Podmienkou licencie týchto firiem je osvedčenie o preškolení výrobcom. To znamená, že musíme zabezpečiť ich preškolenie. Okrem toho musia realizačné spoločnosti preukázať skúsenosť s aplikovaním tohto systému. Kontrolujeme aj dodržiavanie technologických postupov, ktoré ako výrobca odporúčame.

Kto tvorí okruh vašich koncových zákazníkov?

Zákazníkmi sú pre nás najmä stavebné firmy a väčšie developerské spoločnosti.

Zabezpečujete aj dopravu materiálov k odberateľom?

Výrobky vozíme vlastnou alebo externou dopravou. Závisí to od potreby daného zákazníka a možností na jednotlivých stavbách. Vždy sa snažíme s klientom dohodnúť.

Máte špeciálne kritériá, podľa ktorých si vyberáte zamestnancov?

Kritériom pri výbere zamestnancov je chuť pracovať, niečo vytvárať, mať energiu a nebyť len členom v tíme, ale jeho lídrom. Človek u nás vždy dostane príležitosť niečo zmeniť alebo vytvoriť. Momentálne máme 120 zamestnancov vo všetkých desiatich pobočkách na Slovensku. Po tom, ako Wolseley odkúpila spoločnosť Woodcote, expandujeme do ďalších pobočiek, čím sa vytvárajú nové pracovné pozície. Takže štruktúra firmy je v neustálom vývoji.

Zabezpečujete pre svojich zamestnancov aj vzdelávacie kurzy či školenia?

Okrem odborných školení zameraných na stavebné materiály robíme aj interné školenia na rozvoj komunikácie a obchodných zručností. Ďalšie vzdelávanie zabezpečujeme aj pre účtovníkov a logistov, ktorí majú na starosti kontakt s dopravcami. Keďže sme zahraničná spoločnosť a vnútrofiremným jazykom je angličtina, pravidelne dovzdelávame našich zamestnancov aj na jazykových školeniach. Každé oddelenie má program rozvoja a vzdelávania.

Máte pobočky vo viacerých slovenských mestách. Chcete v budúcnosti rozšíriť pole vašej pôsobnosti rozšírením siete predajní?

V rámci Slovenska máme vybrané miesta, ktoré chceme zaplniť. Plánujeme otvorenie pobočiek v Nitre, Banskej Bystrici, Michalovciach a Bardejove.

Ako vidíte vývoj stavebníctva na Slovensku?

Slovensko je stále vo vývoji. Roky 2006 a 2007 sa niesli v duchu intenzívnej expanzie najmä v oblasti izolačných materiálov. Silno sa vyvíjala oblasť suchej výstavby. Je to v dôsledku výstavby administratívnych priestorov a rôznych nákupných centier. Všeobecne má za posledných 12 mesiacov stavebníctvo pozitívny nárast. Podobný vývoj očakávame aj v najbližších piatich rokoch.


Držíte sa pri podnikaní nejakej špecifickej filozofie?

Náš slogan „Partnerstvo je sila“ charakterizuje nielen partnerstvo so zákazníkom vo svojej podstate, ale aj s ľuďmi, ktorí pracujú vo firme, dodávateľmi a všetkými spoločnosťami, ktoré spolupracujú so spoločnosťou Woodcote. Chceme mať partnerstvo s každou zložkou, ktorá sa nás dotýka a vytvárať podmienky na vzájomnú spoluprácu. To je firemná filozofia. Samozrejme, nezabúdame ani na rozvoj spoločnosti na Slovensku.

Elena Bobeková
Foto: Elena Bobeková, Dano Veselský, Wolseley