Partner sekcie:
  • OSMA
  • AMBERG
Slavomír Podmanický: Vo vzťahoch mám rád otvorenosť

Slavomír Podmanický: Vo vzťahoch mám rád otvorenosť

Železničná doprava na Slovensku je v porovnaní s rozvojom cestnej siete v úzadí. Potrebu investícií do modernizácie železničnej infraštruktúry, ako aj potrebu osvety železničnej a mestskej koľajovej dopravy neustále zdôrazňuje generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti REMING Consult, a. s., …
Terminál intermodálnej prepravy Žilina

Terminál intermodálnej prepravy Žilina

V Slovenskej republike je v súčasnosti osem prekladísk, v ktorých sa dá prekladať aspoň jeden druh intermodálnej prepravnej jednotky (IPJ). Termín prekladiská je použitý zámerne, keďže uvedené zariadenia nemožno s výnimkou terminálu v Dobrej (pri Čiernej nad Tisou) a Dunajskej Strede …
Prekládka železničnej trate na hornej Nitre

Prekládka železničnej trate na hornej Nitre

S hornou Nitrou sa najčastejšie spája ťažba hnedého uhlia a najväčším zamestnávateľom v tejto oblasti sú Hornonitrianske bane Prievidza, a. s. Keďže pre budúci rozvoj regiónu v ktoromkoľvek smere je nutné zabezpečiť zamestnanosť, perspektíva sa našla v rozšírení ťažby hnedého …
Podchody pre cestujúcich ŽSR (2. časť)

Podchody pre cestujúcich ŽSR (2. časť)

V prvej časti článku sme priniesli základné informácie o podchodoch pre cestujúcich realizovaných v rámci modernizácie železničných tratí­ v sieti ŽSR. Otvorili sme témy, ktoré sa projektantom javia ako problematické z pohľadu legislatívy, návrhu a realizácie. Ďalej­ sme priniesli naše …
Podchody pre cestujúcich ŽSR (1. časť)

Podchody pre cestujúcich ŽSR (1. časť)

Cestujúca verejnosť Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) mohla donedávna podchody používať skôr vo vybratých železničných staniciach v intraviláne väčších miest, napríklad v Bratislave, Trnave, Trenčíne, Poprade, Košiciach a ďalších. Modernizácia železničných tratí v sieti ŽSR sa na Slovensku začala v roku …
Železničná revolúcia pod Tatrami

Železničná revolúcia pod Tatrami

Slovenská republika sa zaviazala zmodernizovať trate zaradené do európskej železničnej siete na svojom území tak, aby vyhovovali­ technickým špecifikáciám interoperability (TSI) európskeho železničného systému. Cieľom modernizácie a rekonštrukcie je okrem zjednotenia­ parametrov prvkov infraštruktúry (zaťažiteľnosť mostov, …
Trendy v konštrukcii koľaje električkových tratí

Trendy v konštrukcii koľaje električkových tratí

Konštrukčné riešenie koľaje električkových tratí historicky prechádzalo, podobne ako v prípade železnice, rozličnými štádiami a vývojovými­ stupňami. Zásadnou odlišnosťou mestskej dráhy a klasickej železničnej trate je veľkosť nápravového tlaku, ktorý musí zvršok i spodok trate preniesť. Na tratiach ŽSR …
Ako udržovať železnice na Slovensku v pohybe

Ako udržovať železnice na Slovensku v pohybe

Veľkokapacitná, spoľahlivá, rýchla, komfortná, bezpečná a ekologická. Také sú výhody modernej železničnej dopravy. Súčasná vláda SR však určila iné priority – výstavbu ciest. Inými slovami, železnice na Slovensku sú odkázané na súboj s nedostatkom financií. A to je …