Intenzívne práce na stavbe rýchlostnej cesty R1
Galéria(2)

Intenzívne práce na stavbe rýchlostnej cesty R1

Výstavba PPP projektu rýchlostnej cesty R1 Nitra, západ – Tekovské Nemce a Banská Bystrica – severný obchvat sa neustále zintenzívňuje. Ku koncu apríla tohto roka sa ukončila práca na 256 stavebných objektoch, pričom výstavba pokračovala na ďalších 240 objektoch. V apríli sa na výstavbe zúčastnilo viac ako 2 200 pracovníkov, 462 strojov a 511 dopravných prostriedkov.

Zhotovovateľ stavby – spoločnosť Granvia Construction – pracoval v tomto období na dokončovaní prekládok inžinierskych sietí, mostných a cestných objektoch a oporných múroch. Apríl bol mesiacom intenzívnejších prác na výstavbe kľúčových mostov, a to nielen vo fáze zakladania (základy, spodná stavba – piliere, armovanie, debnenie a betonážne práce), ale aj pokladania nosných konštrukcií vo forme prefabrikátov a betonáže nosných konštrukcií. Najbližšie k dokončeniu má mostný objekt Lehota, ktorého výstavba bude ukončená v priebehu júna 2010.

Okrem toho prebiehala výstavba montážnych – vysúvacích segmentov a podporných konštrukcií. Výstavba cestných objektov sa koncentrovala na intenzívne zlepšovanie podložia z vhodných materiálov a odťaženia zárezov použitím vhodných zemín do budovaných vrstevnatých násypov – zemných telies. Na oporných múroch pokračovali práce podľa predpokladu.

Nitra, západ – Selenec

Na úseku Nitra, západ – Selenec sa dokončili práce na 96 stavebných objektoch. Z rozpracovaných 55 stavebných objektov sa intenzívne pracovalo na objekte SO 101 – rýchlostná cesta R1, a to na odkope zárezu, realizovali sa sanačné práce na hlavnej trase, násypy zemného telesa, konsolidačné násypy a úprava podložia hydraulickým spojivom.

Na moste na R1 nad Priemyselnou ulicou (SO 209) sa realizovala výrobňa, prebiehali armovacie práce základov P2, P3 a P4, betonáž základov P2 a P3 a pilotáže. Na moste Lehota – most na vetve križovatky nad R1 v km 0,789 (SO 201) – sa budovala podporná konštrukcia a osádzala sa nosná konštrukcia.

Selenec – Beladice
Na úseku Selenec – Beladice sa ku koncu apríla ukončilo 27 stavebných objektov a rozpracovalo sa 57 objektov. Na objekte rýchlostná cesta R1 (SO 101) sa práce sústredili na násypy a zárezy pri veľkých mostných objektoch. Budovali sa násypy pod stavebné objekty SO 201-20, SO 212 a SO 215. Zároveň sa realizovali štrkové pilóty v mieste beladickej križovatky. Veľké objemy zemných prác sa vykonali aj na montážnych plochách pre mostné skruže stavebných objektov SO 203 a SO 205.

Beladice – Tekovské Nemce
Na úseku Beladice – Tekovské Nemce sa dokončilo 36 a rozpracovalo ďalších 36 stavebných objektov. Práce sa sústreďovali aj na most na R1 v km 8,659 nad cestou III/51112 a Olichovským potokom (SO 214), kde prebiehala betonáž piatich pilierov a montážne práce podpornej skruže.

Banská Bystrica – severný obchvat
Na úseku Banská Bystrica – severný obchvat bolo ku koncu apríla 2010 v štádiu rozpracovanosti celkovo 92 a dokončených bolo ďalších 97 stavebných objektov. Na objekte križovatka Kostiviarska (SO 101) pokračovali a zemné práce na vetvách B a C. Na moste na preložke c I/66 v km 1,606 629 (SO 211) sa zrealizovala opora č. 8, pokračovali práce zakladaní piliera č. 7 a budovali sa pilóty základov pilierov 2, 3 a opory č. 1.

Na stavebnom objekte križovatka Rudlová (SO 106) pokračovala podľa platného harmonogramu realizácia zemných prác.

Počas sledovaného obdobia sa kvalita prác kontrolovala v súlade so schválenými kontrolnými a skúšobnými plánmi. Laboratórne kontrolné a skúšobné činnosti zabezpečovali akreditované skúšobné laboratória.

Lenka Kubejová
FOTO: Granvia Construction

Lenka Kubejová pracuje na útvare komunikácie
spoločnosti­ Granvia Construction, s. r. o.


Článok bol uverejnený v časopise
Inžinierske stavby/Inženýrské stavby.