Záujem o vydavateľstvo JAGA na veľtrhu CONECO 2016

image 81542 25 v1

V tradičných priestoroch bratislavského výstaviska Incheba sa začiatkom apríla uskutočnil 37. ročník stavebného veľtrhu CONECO. Opäť sa na ňom zúčastnilo aj vydavateľsvo JAGA, ktorého tituly sa stretli s veľkým záujmom odbornej i laickej verejnosti.

Coneco bolo sprevádzané 26. ročníkom medzinárodného veľtrhu energetickej efektívnosti Racioenergia, pričom v dňoch 6. – 9. apríla do bratislavskej Incheby zavítalo 96 184 návštevníkov, ktorí si na ploche 35 000 m2 mohli pozrieť ponuku 465 vystavovateľov z 13 krajín. Spolu s veľtrhmi sa uskutočnili špecializované výstavy Drevodomy, Pasívne domy a Voda. Sortiment vystavovateľov potvrdil orientáciu na energeticky efektívne bývanie a prírodné materiály a zahŕňal nielen základné stavebné materiály a komponenty, ale aj  klasické i netradičné riešenia do interiéru vrátane noviniek, ktoré sa neustále objavujú na trhu. Okrem slovenských spoločností mali na veľtrhu silné zastúpenie aj vystavovatelia z Českej republiky a prostredníctvom národných účastí sa na veľtrhu prezentovali aj firmy z Maďarska a Taiwanu.

Tradičný stánok malo na veľtrhu aj vydavateľstvo JAGA, ktoré pre návštevníkov pripravilo niekoľko atraktívnych súťaží. Medzi najsledovanejšie patrila súťaž Vyhraj horu cementu, do ktorej sa mohli zapojiť všetci, ktorí si na stánku vydavateľstva kúpili akýkoľvek titul zo širokého portfólia a vyplnili príslušný formulár. Výherkyňou 4 ton cementu z Považských cementární Ladce sa na záver veľtrhu stala pani Milada Selecká z Piešťan – Srdečne gratulujeme!

Ďalšou tradičnou súťažou vydavateľstva počas veľtrhu bola akcia Zabíjanie klinca do drevenej palety, ktorú vtipne moderoval Maroš Szalay a stala sa veľkým diváckym magnetom. Záujemci si pri tom mohli vyskúšať svoju zručnosť podľa návodu populárneho časopisu Urob si sám, pričom získali ľubovolný časopis z produkcie JAGA. Úspech vydavateľstva JAGA na veľtrhu potvrdila aj Zuzana Koporcová z marketingu, keď uviedla, že počas veľtrhu sa uskutočnil najvyšší predaj predplatného na periodiká vydavateľstva JAGA počas uplynulých rokov.

Počas veľtrhu sme na ich stánkoch navštívili aj klientov a spolupracovníkov vydavateľstva JAGA, ktorí sú relevantnými výrobcami stavebných materiálov.

Ľubomír Svetlík, Mirador: „Na výstavu Coneco sme sa vrátili po štyroch rokoch, pretože považujeme za dôležité osobne predstaviť zákazníkom a projektantom naše produkty a novinky. V oblasti drevohliníkových okien, tieniacej techniky a rôznych napojení stavby napreduje vývoj veľmi rýchlo. Novinky z tejto oblasti sú tak oproti predchádzajúcim modelom veľmi inovované. Pre nás je dôležitý osobný kontakt so zákazníkom, a táto výstava predstavuje na to jedinečnú príležitosť. Zákazníci, ale aj projektanti, si radi pozrú jednotlivé produkty na vlastné oči, a nielen na internete. V porovnaní s minulými ročníkmi možno klesol počet vystavovateľov, ale objem ešte neznamená kvalitu. Stále je tu množstvo silných vystavovateľov, čiže veľtrh stále má svoju opodstatnenosť. Účasť na takomto veľtrhu je pre nás užitočná a veľmi dôležitá.“

Marcela Kumštátorová, For Dom: „Dôvod našej prítomnosti na veľtrhu je v zdôraznení faktu, že stále aktívne fungujeme a pôsobíme na trhu. Samozrejme, je to tiež príležitosť predstaviť novinky ako aj náš osvedčený prístup: kvalitná drevostavba v našom ponímaní je moderná nielen čo sa týka architektúry stavby, ale aj čo sa týka použitých technológií – riadená rekuperácia, osvetlenie, elektroinštalácia, fotovoltaika, tepelné čerpadlá… Všetko je síce na webe, ale stále je dôležitý osobný kontakt – na stánku získame prvé kontakty a ďalej potom vieme s potenciálnymi klientmi pracovať. Na trhu pôsobíme už desať rokov a vždy chodíme na výstavy.“

Peter Vrablec, Velux: „Lokálne podporujeme našich obchodných partnerov a v spolupráci s nimi propagujeme výrobky Velux v ich výstavných priestoroch, preto nerealizujeme samostatnú prezentáciu na slovenských výstavách. Vnímame vývoj požiadaviek zákazníka na celkovú úžitkovú hodnotu strešných okien, čiže spojenie tradičnej kvality a technickej úrovne výrobku s odbornou montážou a dlhou životnosťou. Ďalej máme záujem ukázať stavebníkom kde naše výrobky – strešné okná, svetlíky a svetlovody – vyrábame, a to je náš výrobný závod Partizánske Building Components-SK s viac ako 400 zamestnancami v Partizánskom. Tieto informácie sme prezentovali práve na výstavnom stánku združenia slovenských výrobcov okien Slovenergookno. Coneco vnímam ako výbornú príležitosť na prezentáciu aktuálnej ponuky kvalitných stavebných materiálov na našom trhu. Najväčším prínosom pre stavebníka je inšpirácia alebo uistenie sa o správnosti svojho rozhodnutia, a to výstava Coneco opätovne ponúkla.“

Pavel Jančovič, Niko Slovakia: „Hlavný prínos spočíva v tom, že táto výstava nie je zameraná len na profesionálov, čiže v našej branži na elektroinštalatérov alebo elektroprojektantov, architektov. Coneco je zaujímavé pre nás tým, že tu máme šancu stretnúť konečných užívateľov našich výrobkov. Je to kontakt s našim reálnym koncovým užívateľom. Keď som chcel, aby mi pri stavbe rodinného domu neušli najnovšie trendy, tak som predtým, ako som mal vyriešiť nejaký problém, išiel na Coneco a snažil som sa porovnať si viaceré firmy… Je to zároveň príležitosť predstaviť náš sortiment ľuďom, ktorí idú stavať alebo rekonštruovať svoj dom alebo byt. Tí neprídu na výstavu len kvôli nám, ale prídu kvôli tomu, že hľadajú tehlu, obkladačky alebo bazén. My sme radi, keď sa zastavia aj v našom stánku a môžu si naše výrobky aj reálne ohmatať.“

Miroslav Nikodémus, Slovaktual: „Výstavu považujeme za ďalšiu z možností byť ešte bližšie k zákazníkom. Ako výrobca si tu priamo vypočujeme, čo záujemcovia o novostavbu alebo rekonštrukciu aktuálne riešia, aké sú ich požiadavky, čomu prikladajú dôraz. Coneco nám zároveň dáva priestor priamo tieto otázky zodpovedať a pomôcť návštevníkom zorientovať sa v problematike okien a dverí. Tento rok vnímame ešte väčší záujem ako po minulé roky.“

TEXT: Ľudovít Petránsky

FOTO: Miro Pochyba