image 71554 25 v1
Galéria(8)

Udržateľnosť, kúpeľňové trendy, obnoviteľné zdroje – to je ISH

Na veľtrhu, ktorý je zameraný na kúpeľne, obsluhu budov, rozvody energií, klimatizačné systémy a obnoviteľné zdroje, sa predstavia najnovšie trendy a nové produkty, z ktorých niektoré tu budú mať celosvetovú premiéru. Vo Frankfurte nad Mohanom máte v dňoch 10. až 14. marca 2015 možnosť stretnúť sa s cca 2 000 vystavovateľmi. Ich ponuka bude doplnená širokým sprievodným programom, ktorý je vždy vítanou príležitosťou nielen na výmenu informácií, ale aj na odborné a erudované diskusie o najnovšom vývoji v tomto sektore.

bad 20
DesignPlus 02
Heizkorper 01
Radiator 013
Rohre 012
Ventilator 01
Warmebildkamera 01

Centrálnym motívom veľtrhu ISH je v roku 2015 téma „Komfort ruku v ruke s modernými technológiami“. Na ISH je naozaj z čoho vyberať – voda i energie ponúkajú nepreberné množstvo nových nápadov a trendov.

Napríklad unikátna show ,Pop up my Bathroomʿ, kde sa predstavia štyri koncepcie ideálnej kúpeľne. Trendy pre dizajn a vybavenie kúpeľní pre užívateľov v rôznych životných fázach ruku v ruke s inovatívnym plánovaním podlahovej plochy kúpeľne a vhodnými rekonštrukčnými technikami. Prepracované scenáre prístupu k priestoru kúpeľne a jej riešeniu ponúknu pohľady z rôznych perspektív.

Dobrodružstvo: deti potrebujú kúpeľňu ako experimentálny priestor

V ideálnom prípade je kúpeľňa pre deti predovšetkým zábavným miestom, kde okolo seba môžu striekať vodu, šantiť v pene alebo sa hrať s plastovými hračkami. Často sa však deti kúpeľní skôr obávajú. Atmosféra bezpečia pomáha viac ako tie najfarebnejšie koberčeky. Deti sú ale hravé a zvedavé a chcú si všetko ohmatať a vyskúšať. Počas plánovania kúpeľne nesmie dizajnérovi chýbať empatia a dostatočný priestor na realizáciu všetkých detských potrieb.


Miesto, kde individualista sníva a odpočíva

Pre väčšinu ľudí, ktorí žijú sami, je kúpeľňa miestom, kde snívajú, upravujú sa, pripravujú sa na náročný deň a večer svoj deň končia relaxáciou. Nemusia sa zaoberať potrebami iných užívateľov tejto kúpeľne, a preto vnímajú dostatok miesta pre svoje individuálne potreby. Mladší ľudia, ktorí žijú single, chcú byť flexibilní, zatiaľ čo starší túžia po pohodlí a účelnosti – oboje dáva priestor individuálnym preferenciám. Kúpeľňa sa tak stáva súkromným kúpeľom, ktorý harmonizuje telo i dušu pomocou osobných rituálov a sofistikovanej estetiky.

Rodiny potrebujú priestor pre improvizáciu

V byte, kde žije spoločne niekoľko ľudí, sa kúpeľňa stáva komunikačným uzlom. Väčšinou ide o dvojice alebo rodiny s deťmi, ale aj rodiny, kde jeden či viac členov potrebuje asistenciu. Sú to miesta, kde sa ľudia stretávať musia, a preto sa tu často diskutujú rodinné problémy. V takejto frekventovanej kúpeľni musia zariaďovacie predmety ponúkať priestor na improvizáciu.

Užívateľsky priateľská kúpeľňa pre každý vek

Pokiaľ je potreba uväzovať o každom kroku tak, aby nik neukĺzol alebo nezakopol, potom bezpečie znamená slobodu, kedy sa nemusíme zaťažovať bezpečnostnými prvkami a na každom kroku premýšľať, ako a kam sa pohnúť, aby sme si my alebo naši blízki neublížili. Pocit bezpečia poskytne dobre utkaná bezpečnostná sieť, v ktorej nechýba známe prostredie, technické vymoženosti a bezbariérový životný priestor. „Kúpeľňa v znamení voľnosti“ je technicky sofistikovaná, jednoduchá a umožňuje intuitívne využívanie všetkých prvkov.

Kampane typu „Pop up my Bathroom“ podporujú zákazníkov v ich kreativite a vyzývajúich na odstránenie prekážok a stereotypov vo vnímaní dizajnu kúpeľne. Svoboda a voľnosť v kontexte kúpeľne neznamená totiž len ergonomické, multifunkčné a estetické zariaďovacie predmety, ale ďaleko viac ako len prosté bezbariérové riešenia.

Aktuálne informácie o veľtrhu ISH nájdete na www.ish.messefrankfurt.com

Zdroj:Messe Frankfurt