d3 svrcinovec skalite v polovicnom profile podla nds staci
Galéria(2)

D3 Svrčinovec – Skalité v polovičnom profile podľa NDS stačí

Výstavba 12,3-kilometrovej diaľnice D3 Svrčinovec - Skalité v polovičnom profile v kombinácii s úsekmi v plnom profile je zatiaľ dostatočná. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) to zdôvodnila súčasnou a predpokladanou intenzitou dopravy. "Výhľadovo je možné dobudovať plný profil," informoval hovorca NDS Marcel Jánošík. Intenzita dopravy na spomínanom úseku diaľnice na Kysuciach pri hranici s Poľskom a Českou republikou by podľa predpokladov NDS mala v roku 2045 dosiahnuť spolu 13 028 automobilov za 24 hodín. Diaľnicu by vtedy malo využívať denne 8 099 ľahkých a 4 927 ťažkých vozidiel.

d3 svrcinovec skalite v polovicnom profile podla nds staci 6953 big image
Štátny tajomník ministerstva dopravy František Palko rokoval v stredu hlavne o projekte D3 Svrčinovec – Skalité s veľvyslancom Poľska v SR Tamaszom Chlonom. Dobudovanie tohto úseku diaľnice má podľa Palka veľký potenciál zlepšiť konkurencieschopnosť celého regiónu v trojuholníku miest Žilina, Ostrava a Katovice, v ktorom žije osem miliónov ľudí. „Prehlbovanie našej vzájomnej spolupráce bez zlepšenia dopravného spojenia je veľmi ťažké,“ poznamenal poľský veľvyslanec.

Ako už agentúra SITA informovala, NDS uzavrela 28. júna zmluvu o dielo na výstavbu D3 Svrčinovec – Skalité so Združením D3 v zložení Doprastav, Strabag, Váhostav – SK a Metrostav. Uvedené stavebné firmy uspeli vo verejnej súťaži s najlacnejšou ponukou za dodanie projektu a uskutočnenie stavebných prác vo výške 329,88 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Predstavuje to okolo 90 % z pôvodnej predpokladanej ceny 365,61 mil. eur. Výstavba diaľnice má trvať 1 095 dní, čiže tri roky a financovaná má byť z peňazí Európskej únie a zo štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava.

Zmluvná cena za stavbu neúplnej D3 Svrčinovec – Skalité bez DPH, vrátane dodania projektovej dokumentácie, predstavuje v prepočte 26,82 mil. eur na jeden kilometer. Na diaľnici má byť 24 mostov a dva tunely Svrčinovec (445 metrov) a Poľana (898 metrov). Predpokladaná cena výstavby D3 Svrčinovec – Skalité bola podľa NDS za kombináciu polovičného a plného profilu.

„Z hľadiska organizácie dopravy bude plný profil od začiatku úseku po vstup do tunela Svrčinovec, vrátane plného využívania križovatky Svrčinovec. Od tunela Svrčinovec až po koniec úseku bude využívaný len pravý jazdný pás pre obojsmernú premávku,“ spresnil Jánošík.

Zdroj: SITA
Ilustračné foto: Doprastav, a. s.