image 99127 25 v2
Galéria(2)

Fatra exportuje 66 % produkcie do 50 krajín sveta

Zásadným faktorom úspechu je dodržiavanie kvality produkcie, inovácie a zákaznícky servis. Ako sa stať úspešnou firmou nielen doma, ale aj v zahraničí, je otázka, ktorú si kladú spoločnosti každý deň. Doba globalizácie a internetu nahráva firmám, ktoré majú nižšie výrobné náklady a porovnateľne kvalitný produkt. Úspory sa preto hľadajú v nákladoch a v lacnejších obdobách kvalitného materiálu, čo sa vo finále prejaví ako ďalšia strata, a to vďaka rastu reklamácií.

Fatra na veletrhu Domotex DE
Fatra na veletrhu Roof India

Ako tomu čelí spoločnosť Fatra? Jednoducho: už vyše 80 rokov si ctí kvalitu ako jeden z kľúčových aspektov úspechu. Prispôsobiť sa dnešným podmienkam trhu je nutnosť, ale nie za cenu straty kvality produktov a následne dôvery zákazníka. Tento postoj zaistil stabilné postavenie spoločnosti nielen na českom trhu, ale aj v zahraničí, kam Fatra vyváža takmer 66 % svojej celkovej produkcie. Preto sa dá s plastikárskymi výrobkami z obce Napajedla stretnúť vo viac ako 50 krajinách sveta.

Vytvárať hodnotu zákazníkom nielen pomocou kvalitného produktu, ale najmä servisu v priebehu celej spolupráce, je ďalším kľúčovým krokom na ceste k úspechu Fatry. Ponuka špecializovaných zákazníckych riešení od vývoja, výroby až po poradenstvo – to všetko je neoddeliteľnou súčasťou kvality, čo zaručuje dlhodobý a perspektívny rast firmy.

Medzi najvýznamnejšie produkty, vďaka ktorým Fatra dobyla srdcia svojich zahraničných zákazníkov, patria podlahové krytiny, izolačné fólie, technické fólie, zvárané nafukovacie výrobky, paropriepustné fólie a lamináty, fólie na potravinárske účely alebo extrudované a vstrekované výrobky. Využitie odpadu vo forme regranulátu pri výrobe potom len podčiarkuje spoločensky zodpovedné správanie, vďaka ktorému Fatra niekoľkokrát obhájila certifikát „Responsible Care“ za zodpovedné podnikanie v chémii.

Ak chcete uspieť na zahraničnom trhu, spoznajte zákazníka a konkurenciu

Na čo by boli kvalitné produkty bez poznania zákazníkov? Ich potrebám a zároveň porovnávaniu síl s konkurenciou sa spoločnosť venuje na veľtrhoch, a to predovšetkým v zahraničí. Práve investícia do účasti na týchto akciách priniesla upevnenie postavenia Fatry na tamojších trhoch. Načúvať zákazníkom v ich domácom prostredí sa skrátka vypláca.

V prípade podlahovín a izolačných fólií sa s produktmi Fatry možno stretnúť na medzinárodných veľtrhoch v Spojených arabských emirátoch, Číne, Indii, Kanade, Rusku, Švajčiarsku, Bulharsku, Nemecku, Maďarsku, Uzbekistane a v ďalších svetových destináciách. Spoločnosť sa tiež zúčastňuje významných zahraničných veľtrhov zameraných na balenie, hygienu a pod. Niektoré veľtrhy sú inšpiratívne nielen pre vývoj sortimentu produktov, ale aj pre vzťah k rozvoju spoločnosti Fatra ako takej. Na základe skúseností z veľtrhov totiž došlo k založeniu dcérskej spoločnosti Fatra OOO v Rusku, kde firma rozvíja obchod najmä v oblasti podlahových krytín a hydroizolačných fólií. Významné zastúpenie má spoločnosť aj v Anglicku, Maďarsku a na Slovensku. Fatra tak právom patrí do kategórie medzinárodne pôsobiacich firiem a rozvíja svoje obchodné vzťahy po celom svete. Ak teda pôjdete do zahraničia, obráťte občas svoj zrak napríklad na podlahu. Je dosť možné, že krytina bude pochádzať práve z Fatry z mesta Napajedla.

O spoločnosti Fatra

História spoločnosti Fatra siaha do roku 1935. V súčasnosti je členom koncernu AGROFERT. Spoločnosť prevádzkuje moderné technológie na spracovanie plastov vo výrobných závodoch v mestách Napajedla a Chropyňe. Dlhodobo patrí medzi významných európskych spracovateľov plastov. Celkovo zamestnáva 1 300 zamestnancov. Vo svojich závodoch Fatra vyrába PVC podlahové krytiny, hydroizolačnú fóliu, produkty z technických fólií, plastové profily, BOPET fólie na potravinárske účely, paropriepustné fólie na hygienické potreby, vstrekované výrobky a PVC granulát. V roku 2017 dosiahli tržby spoločnosti za výrobky a služby vyše 3,8 mld. Kč a viac ako dve tretiny produkcie smerovali na zahraničné trhy.

 

Jiří Vaněk, marketing

ZDROJ: PR článok spoločnosti Fatra, a.s.