Anketa: Svet sanity je v znamení elegancie, ale aj úspornosti
Galéria(7)

Anketa: Svet sanity je v znamení elegancie, ale aj úspornosti

Trend v oblasti sanity a armatúr naznačuje vyššie požiadavky zákazníkov na kvalitu výrobkov. Pre firmu je preto dôležité, aby poznala želania svojich zákazníkov a brala ich do úvahy pri vývoji nových produktov. Menia sa aj hranice kvality medzi kategóriami ako štandard, nadštandard a luxus. Podľa výrobcov treba v týchto kategóriách rozoznávať medzi imidžom výrobcu, úžitkovými vlastnosťami, prevádzkovou spoľahlivosťou a záručným i pozáručným servisom.

Aj v oblasti sanity a armatúry patrí k dlhodobým trendom ekonomická úspornosť. Ako sa tento imperatív dnešných čias prejavil vo výrobkoch, s ktorými tento rok prichádzate na trh?

sanity,RAVAK SLOVAKIA

Ing. Karol Hochschorner
konateľ spoločnosti
RAVAK SLOVAKIA, spol. s r. o.

Otázka úspory sa dnes týka všetkých oblastí nášho života a oblasť bývania nie je výnimkou. Ak si chce akákoľvek firma udržať či posilniť svoje postavenie na trhu, musí na tento jav rozhodne reagovať. Naša spoločnosť preto prichystala na rok 2011 dve novinky, ktoré môžu prispieť k zníženiu výdavkov na chod domácností. Konkrétne ide o vaňu Rosa 95, ktorá bola oproti existujúcim vaniam zúžená o 10 cm. Pritom si ale zachovala všetky vlastnosti, ktoré mali vane tohto typu vo väčšom vyhotovení, ako sú ergonomicky riešený vnútrajšok, pohodlné sedadlo a množstvo doplnkového sortimentu. S novými rozmermi tak vaňa Rosa 95 ponúka pohodlné kúpanie pri menšej spotrebe vody. Druhou novinkou, ktorá sa na trhu objaví od mája 2011, je nová termostatická batéria. Jej výhoda spočíva nielen v tom, že sa pri sprchovaní dá nastaviť správna teplota vody. Tým sa predíde opareniu a zníži sa spotreba vody. S termostatickou batériou sa dá dosiahnuť ideálna teplota vody rýchlejšie, čo zabraňuje plytvaniu studenou a teplou vodou pri nastavovaní požadovanej teploty pri sprchovaní.

sanity,ARMATUREX,

Ing. Alojz Koubek
konateľ spoločnosti
ARMATUREX, spol. s r. o.

Imperatív šetrenia sa v komodite vybavenosti kúpeľní a WC prejavuje čoraz častejšie vybavením s úspornými dvojčinnými splachovačmi, pákovými armatúrami s úspornou EKO kartušou. Je potrebné zdôrazniť, že do tejto kategórie patrí aj jednoduché čistenie obkladov a povrchov sanity a vaní s novou úpravou povrchov.

sanity,Kaldewei

Jaroslav Řehůřek
obchodný riaditeľ spoločnosti
Kaldewei pre ČR a SR 

V mnohých krajinách dávajú spotrebitelia aj z ekonomických dôvodov prednosť sprchovaniu pred kúpeľom vo vani. Na tento trend sme zareagovali už pred rokmi a začali sme vyrábať veľkoformátové sprchové vaničky, a to až do rozmeru 180 × 100 cm. Aj bez stavebných úprav tieto vaničky nahrádzajú pôvodné vane. V tomto roku rozširujeme ponuku novej série Conoflat práve o tieto väčšie rozmery.

sanity,Sanitec, s. r. o.

Veronika Menšíková
marketingová manažérka spoločnosti
Sanitec, s. r. o.

Našou hlavnou novinkou v tejto oblasti je nový inštalačný modul pre závesné WC. Tento modul je vybavený unikátnou funkciou SmartFresh – tablety čistiace vodu a osviežujúce toaletu sa vkladajú do zásobníka cez ovládacie tlačidlo, a tak zákazník ušetrí na čistiacej chémii. Nádržky umožňujú aj dvojité spláchnutie – malé 3-litrové a veľké 6-litrové. Splachovanie sa dá nastaviť na ekologickejšie 2 a 4 litre, pričom úspora vody je ešte výraznejšia. A čo sa týka kombi WC – dvojčinné splachovanie 3/6 l je dnes už bežným štandardom.

Často platí, že každý produkt si svojho majiteľa nájde. Platí to aj opačne – načúvate prianiam a predstavám svojich zákazníkov a aplikujete ich napríklad pri dizajnovom stvárnení produktov?
K. Hochschorner: Firma, ktorá nereaguje na potreby svojich zákazníkov, nemôže dlhodobo fungovať. Každý z nás má iné potreby a priania, a preto nemôžeme nikoho násilím presvedčovať, že náš pohľad na vec je správny a že by sa mu mali všetci prispôsobiť. Aj naša spoločnosť preto intenzívne vníma potreby a priania svojich zákazníkov a snaží sa ich zohľadňovať pri vývoji nových produktov. Jedným z príkladov je sprchový kút Blix. Je to jediný sprchový kút, ktorý sa ponúka aj v lesklom vyhotovení rámu. Tento materiál patrí medzi najvyhľadávanejšie, pretože je jednoducho kombinovateľný s ďalším vybavením do kúpeľne, ako sú napríklad vodovodné batérie. Oproti matnému vyhotoveniu satin, ktoré zákazníkom ponúkame už niekoľko rokov, má určité nevýhody, akou je náchylnosť na poškrabanie. V našom sortimente však ponúkame aj také novinky a inovácie, ktorých význam zákazníci ocenia až následne. Takýmto príkladom je napríklad sedadlo OVO do sprchovacieho kúta. Najskôr sa ľudia tvárili nedôverčivo, a najmä mladí ľudia ho odmietali s tým, že nie sú takí starí, aby museli pri sprchovaní sedieť. Keď sa však zamyslíte nad tým, koľkokrát sa po dlhom dni cítite unavený alebo vám zranenie obmedzuje pohyb, príde vám takéto sedadlo v sprche veľmi vhod.

A. Koubek: Je pravda, že každý výrobok si nájde svojho majiteľa. Výsledkom toho je veľa nespokojných majiteľov „no name“ parných sprchovacích kabín, hydromasážnych vaní, armatúr, kde neexistujú náhradné diely a sľubovaný pozáručný servis. S týmito faktami sme v našej predajni náhradných dielov každodenne konfrontovaní. Je však možné konštatovať, že sa zvýšili požiadavky zákazníkov na kvalitu výrobkov.

J. Řehůřek: Samozrejme, veľmi pozorne sledujeme vývoj trhu a požiadavky zákazníkov. V tejto súvislosti renomovaný kolínský inštitút Rheingold vypracoval v posledných rokoch pre nás množstvo štúdií, zameraných na budúcnosť kúpeľní a hygieny. Na základe týchto štúdií navrhli pre nás dizajnérske štúdiá Sotsass Associati a Phoenix Design celý rad nových vaní a sprchových vaničiek. Tohtoročné novinky sa predstavia na marcovom veľtrhu ISH vo Frankfurte.

V. Menšíková: Predstavy a priania zákazníkov sú smerodajné pre vývoj každého výrobku. Výrobe vždy predchádza prieskum trhu, zisťovanie potrieb cieľových skupín. Výrobok potom spĺňa nielen dizajnérske nároky, ale je aj funkčný. Klasickým príkladom sú vane – vzhľadovo musia zodpovedať aktuálnym trendom, ale zároveň musia byť ergonomické pre komfortný kúpeľ, bezpečné pre používanie rôznymi vekovými skupinami a ľahko udržateľné. Z výskumu vyplýva, že dizajn má na predajnosti výrobku 30 %-ný podiel, zatiaľ čo funkčnosť a praktickosť 70 %-ný podiel.

sanity,EOOS,floatovanie
–>–>
Pri všeobecnom rozdelení sanity sa často používajú pojmy štandard, nadštandard, luxus. Kde treba hľadať hranice kvality medzi týmito označeniami?

K. Hochschorner: Táto hranica a označenie vôbec sú veľmi subjektívne. Miera štandardu sa môže u jednotlivých firiem líšiť. Čo jedna považuje za štandard, v druhej môže byť pod alebo nad touto hranicou. Všeobecne môžeme konštatovať, že za štandard sa považujú sériovo vyrábané výrobky. Náklady na ich výrobu sa dlhodobo optimalizovali a spĺňajú nielen ekonomické ukazovatele firmy, ale aj požiadavky spotrebiteľov na pomer cena/výkon. Za nadštandardné môžeme označiť výrobky, ktoré sa buď vymykajú sériovej výrobe, alebo sú pri ich výrobe použité materiály v nadštandardnej kvalite. Luxusnými produktmi sa najčastejšie označujú také výrobky, ktoré sú odlišné či už z hľadiska dizajnu, alebo použitých materiálov. Takéto výrobky sa väčšinou vyrábajú v kusových sériách, čo zvyšuje ich výnimočnosť. Nie je teda možné jednoznačne určiť, kde je hranica medzi jednotlivými kategóriami. Pre firmu je preto dôležité poznať svojich zákazníkov a podľa toho navrhovať a označovať svoje výrobky. Aj zákazníci totiž hodnotia výrobky subjektívne. A keďže ich parameter delenia býva väčšinou cena, nemusí sa kvalitný a spoľahlivý výrobok od renomovanej značky, ktorý je drahší oproti iným konkurentom, nutne považovať za nadštandardný či luxusný.

A. Koubek:
Tieto pojmy sú v tejto komodite nejasné. Za štandard sa často považujú už pákové armatúry a kombi WC a jednoduchá akrylátová vaňa.

Je zrejmé, že toto kritérium nie je výstižné. Za nadštandard by sa malo považovať vybavenie týchto hygienických priestorov bidetom, poprípade moderným WC-sedadlom s integrovanými bidetovými prvkami, moderným sprchovacím systémom umožňujúcim vychutnať si pohladenie prúdom vody. Do tejto kategórie by som zaradil aj dovybavenie kúpeľne kvalitným kúpeľňovým nábytkom, poprípade doplnenie sólo WC s tzv. bidetovou armatúrou.

Pokiaľ ide o luxusné vybavenie, tu je škála výrobkov veľmi široká a neustále sa rozširuje. Novinkou sú rôzne tzv. sprchové nebá – sprchové kúty s parou alebo infraohrevom, hydromasážne vane s turbosystémom, kde má každá dýza samostatný motorček zo zadnej strany vane, nie sú tam žiadne rozvody a čistenie tejto vane je jednoduché! Hranice kvality medzi týmito kategóriami treba hľadať medzi imidžom výrobcu, úžitkovými vlastnosťami, prevádzkovou spoľahlivosťou a záručným, ale najmä pozáručným servisom.

J. Řehůřek:
Vane a sprchovacie vaničky vyrábame iba v jednej akosti – akosti Kaldewei. To nám zároveň umožňuje poskytovať na všetky vane a sprchovacie vaničky, vyrobené zo smaltovanej ocele s hrúbkou 3,5 mm tridsaťročnú záruku. Do kategórií štandard, nadštandard a luxus naše výrobky zaraďujú iné atribúty – dizajn, príslušenstvo a doplnky.

V. Menšíková: Solídni výrobcovia sa vyznačujú tým, že kvalita ich výrobkov je vo všetkých segmentoch rovnaká. Výrobky sa potom odlišujú najmä dizajnom, prípadne výberom z farebných vyhotovení alebo možnosťami voľby povrchovej úpravy. Cena pri nadštandarde a luxuse je potom logicky vyššia – firma vydáva väčšie prostriedky na vývoj, na dizajnéra a dodatočné výrobné postupy. Z pohľadu našej firmy je štandardný rad keramiky v základných parametroch rovnako kvalitný ako luxusný.

(pet)
FOTO: Duravit

Článok bol uverejnený v časopise ASB.