image 62789 25 v1

Opätovný nárast výroby kotlov v Protherm Production

Partneri sekcie:

Výroba kotlov ani v čase krízy nestagnuje. V súčasnosti sa do popredia čoraz viac dostávajú najmä rekonštrukcie bytov a rodinných domov a výmena starých kotlov za nové. V skalickom závode Protherm Production sa v minulom roku vyrobilo viac ako 373 000 kotlov. V porovnaní s rokom 2013 ide o nárast približne o 20 000 kusov.

„Napriek tomu, že rok 2013 bol pre nás skôr stabilizačný a žiadny rapídny nárast sme neočakávali, podarilo sa nám výrobu zefektívniť a množstvo kotlov opäť navýšiť. Hranicu 400 000 sme síce zatiaľ nepokorili, ale určite sa o to pokúsime v roku 2014,“ zdôrazňuje Ing. Peter Kuba, riaditeľ spoločnosti Protherm Production.

Zavedenie systému pre zrýchlenie procesov vo výrobe
Aby sa zlepšila produktivita práce v podniku a zrýchlili sa procesy vo výrobe, zaviedol sa minulý rok v závode Vaillant Group Production System (VPS). Ide o nový systém orientovaný na samotnú výrobu a jej neustále zlepšovanie. Optimalizácia procesov by mala postupne viesť k zvýšeniu celkovej výkonnosti podniku. „Cieľom tohto systému je vtiahnuť do zlepšovania procesov samotných ľudí z výroby. Chceme im dať možnosť vyjadriť sa a vypočuť si ich nápady ako zlepšiť výrobné procesy, keďže sa pri svojej práci stretávajú s rôznymi ťažkosťami či problémami,“ hovorí P. Kuba. Prvým z projektov v rámci VPS v skalickom závode bola optimalizácia interných logistických činností.
Spustenie logistického centra
Rok 2013 sa v spoločnosti Protherm Production niesol aj v znamení spustenia prevádzky nového logisticko-distribučného centra. Výška tejto investície sa vyšplhala na 2,3 milióna eur. K potrebe posilniť logistické činnosti a logistiku dcérskych spoločností skupiny Vaillant došlo z dôvodu posilnenia výrobných kapacít v závode Protherm Production. Pôvodný sklad s rozlohou 7 000 štvorcových metrov sa rozšíril o ďalších 5 000 m2.

„Spustením centra sa dosiahla konsolidácia logistických tokov do jednotlivých krajín v regióne s väčšou dostupnosťou produktov a kratším časom dodávky. Zároveň sa zefektívnilo skladovanie a podarilo sa nám znížiť celkové náklady. V tomto roku sa chceme zamerať predovšetkým na skvalitnenie zákazníckeho servisu, aby dodávka kotlov ku konečnému spotrebiteľovi prebiehala hladko a trvala čo najkratšie,“ predstavuje plány spoločnosti P. Kuba.