r. slabak nadalej sa chceme presadzovat kvalitou
Galéria(2)

R. Slabák: Naďalej sa chceme presadzovať kvalitou

Situácia na stavebnom trhu nie je optimistická. Boj o zákazníka, nervozita a nejasná budúcnosť zhoršujú náladu firiem aktívnych na stavebnom trhu. Radek Slabák, generálny riaditeľ spoločnosti Deceuninck pre Slovenskú republiku, Českú republiku a Maďarsko však kolektívnej depresii nepodlieha. Odmieta sa tiež podriaďovať diktátu ceny. Tvrdí, že v konečnom dôsledku zákazník kvalitu ocení.

nadalej sa chceme presadzovat kvalitou profil spolocnosti deceuninck 5515 big image
Ako je na tom segment výrobcov okien?
Zažívame turbulentné obdobie, vzhľadom na prevahu ponuky dochádza ku konsolidácii trhu. Výhodou spoločnosti Deceuninck je, že sme stabilná medzinárodná firma, ktorá ponúka výrobky vo všetkých segmentoch trhu. Podiel plastových okien sa na slovenskom trhu blíži k 60 % v rezidenčnom ako aj v komerčnom sektore. Naša východisková pozícia je preto veľmi zaujímavá. V blízkej budúcnosti budeme klásť ešte väčší dôraz na tepelnotechnické vlastnosti otvorových výplní. Už dnes ponúkame výrobky, ktoré spĺňajú najprísnejšie požiadavky, ako napríklad profil Inoutic Eforte.

Ako by ste charakterizovali slovenský trh s plastovými oknami?
Slovenský trh vyniká spomedzi ostatných európskych krajín svojou koncentrovanosťou. Najväčší výrobcovia okien koncentrujú vo svojich rukách viac ako polovicu trhu.

Je situácia podobná aj v Českej republike?
Situácia v Českej republike je diametrálne odlišná. Nemožno očakávať, že dôjde k rozdrobeniu trhu, skôr naopak. Na trhu sú nevyužité výrobné kapacity. Naďalej sa preto budú zlučovať malí výrobcovia s väčšími, prípadne z trhu odídu. Negatívne tu pôsobí najmä silný vplyv dovozu výrobkov z Poľska.

Je pre mnohých zákazníkov rozhodujúca cena? Ako sa s týmto faktom vyrovnávate vy?
Silnú orientáciu na cenu považujem za najväčší problém pri kúpe okien. V tomto prípade jednoznačne platí, že cena nezodpovedá kvalite. Je smutné, že málokto hľadá rozdiel v kvalite, či už výrobku, predajcu alebo montážnika. Investícia do kvality, bezpečnosti, izolačných vlastností a značky okna v spojení s prvotriednymi službami sa určite oplatí. Okná si väčšina z nás kupuje na celý život, preto by sa aj výberu tohto prvku stavby mala venovať zodpovedajúca pozornosť.

Myslíte, že v tejto oblasti zamieša karty novelizovaná európska smernica o energetickej hospodárnosti budov?
Požiadavky smernice EPBD II o energetickej účinnosti budov povedú vo všetkých členských krajinách k sprísneniu noriem na tepelnoizolačné parametre jednotlivých konštrukcií, a tým aj okien a dverí. To znamená, že z trhu postupne vymiznú najlacnejšie výrobky. Pokiaľ sa na túto zmenu miestni výrobcovia dokážu dobre pripraviť, môžu ju využiť vo svoj prospech a získať späť svoje stratené pozície. Spoločnosť Deceuninck si uvedomuje nevyhnutnosť týchto krokov a už dnes ponúkame výrobky, ktoré sú pripravené na plnenie týchto prísnych požiadaviek.

Už dnes ste teda pripravení na budúcnosť. Máte aj ďalšie plány v oblasti budúceho rozvoja?
Na Slovensku sme dvojkou v predaji plastových okenných profilov a túto pozíciu si plánujeme trvalo udržať. Svoju budúcnosť vidíme predovšetkým vo výrobkoch s pridanou hodnotou pre koncového užívateľa. Veľké nádeje vkladáme do profilu Eforte, ktorý sa vyznačuje vynikajúcimi tepelnoizolačnými vlastnosťami. Cestu vidíme aj v napĺňaní individuálnych požiadaviek zákazníkov napríklad v oblasti povrchových úprav (farebnosti) profilov ako aj šírky sortimentu.

Sú vo vašich víziách zahrnutí aj vaši priami zákazníci – výrobcovia a predajcovia okien?
Samozrejme, korektná spolupráca s našimi zákazníkmi je pre náš rozvoj kľúčová. Nemáme záujem budovať si lojalitu našich zákazníkov nízkymi cenami. Vždy im chceme ponúknuť kvalitné výrobky s dlhou životnosťou a prvotriedny servis. Budeme sa usilovať, aby sa na nás zákazníci mohli spoľahnúť tak v oblasti dodávok a kvality, ako aj pri pomoci v ťažších situáciách.

Nestojí v tejto snahe medzi vami a vašimi zákazníkmi práve cena?
Vždy sa snažíme a budeme sa snažiť ku každému zákazníkovi pristupovať poctivo a spravodlivo. Avšak, bohužiaľ, nie každý zákazník pochopí, že za nižšiu cenu nemôže očakávať kvalitnejšie služby, a tak niekedy odchádza k lacnejším dodávateľom. Po určitom čase však zákazníci sami zistia nevýhody a obmedzenia, ktoré im lacné a menej kvalitné služby priniesli.

Deceuninck je nielen značkou výrobcu plastových profilov, ale aj obchodnou spoločnosťou. Priblížte nám spoločnosť Deceuninck v súčasnosti.

Deceuninck patrí do trojice najväčších výrobcov profilových systémov v Európe. V našom sortimente sa okrem okenných a dverových profilov z PVC nachádzajú aj materiály pre vnútorné a vonkajšie bývanie – parapety, obkladové a terasové systémy. Skupina Deceuninck je aktívna vo viac ako 75 krajinách sveta, kde má 35 pobočiek, v ktorých zamestnáva takmer 2 900 zamestnancov. V roku 2010 spoločnosť dosiahla obrat 557,8 milióna eur. Z našej pobočky v Popůvkách pri Brne spravujeme tri trhy (Českú republiku, Slovensko a Maďarsko). Môžem skonštatovať, že patríme medzi najvýznamnejšie pobočky spoločnosti. V súčasnosti zamestnávame 70 zamestnancov, ktorí sa starajú o niekoľko stoviek zákazníkov.

Čím je spoločnosť Deceuninck výnimočná?
Deceuninck stavia svoj potenciál najmä na ľuďoch. Vo vzťahu k našim zákazníkom sa snažíme o pohodovú spoluprácu, aby sa v našej starostlivosti všetci cítili dobre a boli maximálne spokojní s našimi službami. Aj voči našim zamestnancom sa usilujeme byť stabilná firma s dobrým zázemím. Verím, že sa nám to podarí, ak našu snahu postavíme na troch základných pilieroch: otvorenosť, iniciatíva a maximálna výkonnosť.