image 68403 25 v1
Galéria(10)

Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, IV. a V. etapa

Partneri sekcie:

Komplexné inžinierske dielo zlepšilo v úseku Trenčianska Teplá – Ilava - Beluša kultúru a bezpečnosť cestujúcej verejnosti a zlepšil sa aj celkový architektonický vzhľad všetkých súvisiacich objektov.

DSC06173
DSC06249
DSC06260
DSC06378
DSC06383
DSC07394
medzistanicny usek  protihlukova stena
zastavka Koseca  rampa pre imobilnych

SIEMENS s.r.o. realizoval zabezpečovacie zariadenie a ELTRA, spol. s.r.o. výmenu elektrickej trakcie

Hlavnou úlohou modernizácie trate pre traťovú rýchlosť do 160 km/h je umožniť lepšiu prístupnosť k Transeurópskej dopravnej sieti a k dopravnej sieti susediacich štátov. Úsek Trenčianska Teplá – Beluša má dĺžku 20,409 km. Stavba sa realizovala v dvoch etapách, v každej sa modernizovali dve železničné stanice a dva medzistaničné úseky. Z dôvodu bezpečnosti boli v rámci modernizácie odstránené všetky úrovňové križovania trati s komunikáciami. Bolo vybudovaných 14 železničných mostov, 2 cestné podjazdy, 4 podchody a 4 cestné nadjazdy. Modernizácia spočívala v odstránení starého železničného zvršku, komplexnej sanácii železničného spodku s použitím recyklovaného materiálu a vybudovanie nového odvodnenia tratí a staníc. Časť prác bola realizovaná čiastočnou výlukou dopravy, najnáročnejšie úseky sa realizovali počas nočných výluk v oboch smeroch. Počet výlukových hodín sa podarilo zhotoviteľovi počas realizácie stavby znížiť o viac ako 20%.

Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, IV. a V. etapa, úsek Trenčianska Teplá – Ilava – Beluša
rekonštrukcia a obnova
okresy: Trenčín, Ilava, Púchov
Autori architektonického riešenia:  Ing. Jozef Nižňan, Ing. Peter Poláček, Ing. Ján Luterán  
Projektant architektonickej časti: REMING CONSULT, a. s.
Hlavný inžinier projektu: Ing. Jozef Nižňan   
Hlavný zhotoviteľ: Združenie ŽSR – Beluša
STRABAG  s. r. o. – líder Združenia
Členovia: Viamont DSP a. s.,  PORR (Slovensko) a. s., BOGL a KRÝSL  k. s., ALPINE SLOVAKIA spol. s  r. o.

Hlavný stavbyvedúci: Ing. Petr Koval    
Stavebník: Železnice Slovenskej republiky   

Dozorná činnosť: Združenie SD – Beluša, s. r. o.
Dopravoprojekt a. s. – líder Združenia
Členovia: Mott MacDonald spol. s  r. o., Amberg Engineering Slovakia,  s. r. o.

Celkové investičné náklady bez DPH: neuvádzajú sa
Stavebné náklady bez DPH: 250,67 mil. €
Lehota výstavby: 11/2009 – 05/2014

Foto: Ing. Milan Zakopčan