image 64633 25 v1
Galéria(4)

Axor H2O story 2014: Kvalitu lídra potvrdzuje aj podpora nových talentov

Partneri sekcie:

„Maximálne zanietenie pre vývoj technológií a dizajnu. Hľadanie nových vízií a podpora mladých talentov. To sú kvality skutočného lídra v oblasti technologických inovácií a dizajnových riešení priestorov dennej hygieny,“ myslí si o spoločnosti Hansgrohe akad. arch. Rudolf Netík, predseda poroty medzinárodnej študentskej súťaže Axor H2O story 2013.

Axor H2O story 2014 uvodny obrazok
Matyas kocnar Ladislav Grebec Rudolf Netik
Rudolf Netik

Čím je Axor H2O story pre vás osobne zaujímavá?
Každý ročník súťaže prináša zaujímavé vízie a riešenia, ktoré pracujú s novým priestorovým usporiadaním a hľadajú nový príbeh, novú funkčnosť. Je to šanca pre vyhranené názory, ktoré možno všetko minimalizujú, automatizujú a urýchľujú, a naopak riešenia, ktoré ponúkajú pre hygienu maximálny priestor, čas a zážitky.

Ako hodnotíte úroveň tejto súťaže?
Medzinárodná súťaž, ktorú organizuje spoločnosť Hansgrohe, je na špičkovej úrovni, napríklad čo sa týka skladby zúčastnených vysokých škôl. Je veľkým prínosom pre dizajn ako aj pre študentov. Odvaha a nápady, ktoré nie sú zviazané mantinelmi technológií či finančných nákladov, pomáhajú kreativite autorov.

Čo môže študent získať v tejto súťaži?
Exkluzívnu skúsenosť, ktorú nie je možné inak získať. Pre študenta je to nový spôsob premýšľania nad zadaním, ktoré je do určitej miery menej akademické ako školské úlohy. Najväčší benefit je šanca zúčastniť sa procesu dizajnu a výroby na tej najvyššej profesionálnej úrovni. Hlavná výhra v podobe prezentácie svojej práce na podujatí Designblok a týždennej stáže v nemeckom centre vývoja a výroby značky Axor je neporovnateľne viac, ako finančná výhra.

Aký máte názor na budúcu generáciu architektov a dizajnérov?
Výmena informácií na celosvetovej úrovni, možnosť štúdií a praxe v podstate kdekoľvek na svete. To sú veľké bonusy do života. Zaujíma ma, ako si mladá generácia poradí so spracovaním tak veľkého množstva informácií, a s nárokmi na čas, tak potrebný pre zrelosť diel a návrhov.

Aj vy ste sa počas štúdia zapojili do nejakej súťaže?
Účasť na súťaži prináša nové skúsenosti, ktoré sú potrebné pre ďalšie smerovanie a rozhodovanie študenta v kariére. My sme počas štúdií po roku 1989 robili súťaže neustále. Možnosť konfrontácie a reálneho výsledku je veľmi inšpiratívna.

Ako vnímate spoločnosť Hansgrohe a jej snahu zapojiť do dialógu o dizajne študentov?
Spoločnosť Hansgrohe sa správa ako skutočný líder na trhu s dizajnovým zariadením kúpeľní. Venuje maximálnu energiu vývoju a podpore dizajnu, technológií a ekológii. Študentská súťaž je organickou súčasťou tohto prístupu.

Čo by ste odkázali ďalším adeptom na výhru v novom treťom ročníku súťaže?
Absolútnu uvoľnenosť a slobodu pri premýšľaní. Pravdivý príbeh vychádzajúci z vnútra autora.

Výhra v podobe týždennej stáže v nemeckom centre vývoja a výroby značky Axor čaká aj na víťazov 3. ročníka súťaže Axor H2O story. Študenti vysokých škôl sa môžu registrovať a elektronicky odovzdať svoj súťažný návrh do 31. mája 2014 na www.h2ostory.sk.

ZDROJ: PR článok spoločnosti Hansgrohe CS s.r.o.