V sieti Železníc Slovenskej republiky sa nachádza 76 tunelov s celkovou dĺžkou zhruba 45 km. Tunely vybudované od čias Rakúsko-Uhorska cez medzivojnové a povojnové obdobie postupne dosahujú svoju životnosť a mnohé z nich tak prirodzene vykazujú poškodenia, ktoré môžu postupne v zvýšenej miere negatívne ovplyvňovať bezpečnosť a ekonomiku ich prevádzky.

Súčasťou historického centra Bratislavy je vyše 30 rokov. Budova Najvyššieho súdu SR je jedinečná svojím urbanistickým i architektonickým riešením, aj napriek tomu je objekt z pera legendárneho architekta, Vladimíra Dedečka, v katastrofálnom stave. Inštitúcia preto v minulom roku zahájila prvé kroky k jej obnove, pričom dnes Najvyšší súd SR pritvrdzuje a sudcovia volajú po urýchlení rekonštrukcie.

Andrej Sárközi -
Rozhovor

Práca s komplexnými projektmi v mnohých mierkach a typológiách po celom svete je vášňou spoluzakladateľa architektonického ateliéru Schmidt Hammer Lassen. Práve rôznorodosť zadaní a lokácií si vyžaduje mimoriadnu úroveň vedomostí, odbornosti a kreativity. Rovnako významná je schopnosť pristupovať ku každému projektu cez zvedavú a kontextovú optiku.

Broňa Tarnócy -

V technologických priestoroch tunela a v priestoroch s technologickým vybavením v stavebných objektoch mimo tunela treba okrem splnenia fotometrických požiadaviek zabezpečiť aj zrakovú pohodu, zrakový výkon a bezpečnosť a zdravie personálu pri práci vo vnútorných pracovných priestoroch.

Časopis Inžinierske stavby -

Stavebný priemysel čelí v posledných rokoch masívnym zmenám a cirkulárna ekonomika sa stáva dôležitou témou. Mnoho materiálov v stavebníctve je možné opätovne použiť a zrecyklovať. Jedným z nich je aj betón.

Sláva Štefancová -